Новости
Ракурс

Гарантированный государством долг может значительно вырасти

12 фев 2013, 12:00

Чинне законодавство наділяє цим правом лише деякі структури, наприклад Укравтодор або «Південмаш», який реалізує міжнародний космічний проект «Циклон-4». Або ж структури, що були пов’язані із проведенням Євро-2012. Увесь цей перелік структур, до яких виявляє таку прихильність законодавець, теж може викликати запитання, та це вже доконаний факт.


.

На розгляд до Верховної Ради проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо залучення коштів головними розпорядниками)» подали народні депутати Олег Зарубінський і Ігор Рибаков.

Крім того, у проекті пропонується доповнити діючу статтю 23 Бюджетного кодексу України, згідно з якою «будь-які бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення», словами «якщо інше не передбачено цим Кодексом або законом про Державний бюджет України». Цю норму, проти якої категорично виступав народний депутат від партії УДАР і знаний економіст Віктор Пинзеник, було прийнято в чинному Законі України «Про Державний бюджет на 2013 рік» як виняток з Бюджетного кодексу. Тепер цю норму хочуть зробити вже постійною шляхом внесення змін до кодексу.

Експерти Головного науково-експертного управління апарату ВР у своєму висновку зазначили, що існують фінансові ризики, оскільки у такому разі головні розпорядники матимуть право залучати кредити (позики) без обмежень і відповідного бюджетного забезпечення, що може призвести до розбалансування відповідних бюджетів, унаслідок чого існує загроза порушити вимоги ст. 18 Бюджетного кодексу. Згідно з цими вимогами «загальний обсяг державного боргу та гарантованого державою боргу на кінець бюджетного періоду не може перевищувати 60 % річного номінального обсягу ВВП України. У разі перевищення цієї граничної величини Кабінет Міністрів України зобов’язаний вжити заходів для приведення такого загального обсягу боргів у відповідність із положеннями цього Кодексу». Крім того, автори не дають пояснень, які доводили б недостатню ефективність дії чинних норм Бюджетного кодексу України.

Міністерство фінансів України надало і свій експертний висновок, в якому зауважило, що реалізація закону, що розглядається, не потребує додаткових видатків держбюджету, і його вплив на показники бюджетів відсутній. Тож Мінфін підтримав законопроект.

Нагадаємо, що державний борг України складається як із боргових зобов’язань бюджету, так і з гарантованого державою боргу. На кінець листопада 2012 року гарантований державою борг становив майже 12 млрд дол.


Заметили ошибку?
Выделите и нажмите Ctrl / Cmd + Enter