Новини
Ракурс

Бюджет і податки: недолугі реформи

24 гру 2015, 11:48

Недолугі бюджетно-податкові реформи та неспроможність ініціаторів законодавчих змін до пошуку узгоджених ефективних рішень перетворилися на авральні компромісні пропозиції уряду, який поспіхом намагається збалансувати майбутні доходи та витрати держави. Намагаючись обійти найбільш резонансні негативні новели законопроектів №3628, 3629, 3630 та забезпечити так звану «збалансованість бюджетних надходжень у 2016 році» у законопроектах №3688, 3689 уряд пропонує:


.

— визначене у чинному законодавстві групування платників єдиного податку залишити без змін, але для третьої групи протягом календарного року обсяг річного доходу не повинен перевищувати 5 млн грн (був 2 млн грн), а для третьої та четвертої груп ставки оподаткування збільшити;

— встановити єдину ставку ЄСВ (єдиного соціального внеску) на рівні 22% (зараз така ставка становить у середньому близько 40%), підвищити максимальну величину бази нарахування ЄСВ з 17 до 25 мінімальних місячних заробітних плат і скасувати ЄСВ, що утримується із заробітної плати доходу робітників або фізичних осіб;

— незалежно від розміру бази оподаткування та кількості податкових агентів застосовувати єдину базову ставку ПДФО (податок з доходів фізичних осіб) — 18%;

— залишити без змін і сплачувати відповідно до чинного порядку військовий збір;

— скасувати у загальному вигляді авансові внески сплати податку на прибуток підприємств, крім авансових внесків при виплаті дивідендів;

— за позитивним прикладом ліберального податкового проекту Н. Южаніної (3357) запровадити Реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість в порядку черговості, який має вести Державна фінансова служба України та щоденно публікувати його на власному сайті. Водночас, такий порядок ведення та форма реєстру заяв про повернення ПДВ пропонується здійснювати за затвердженням, тобто під пильним оком Кабінету міністрів України, а не визначати законодавством;

— за окремою домовленістю, всупереч загальним міжнародним вимогам, затвердити можливість застосування перехідного періоду для оподаткування ПДВ у сільському господарстві протягом наступного року;

— за рахунок зменшення субвенцій із державного бюджету місцевим бюджетам на компенсацію тарифів житлово-комунального господарства, соціальних виплат забезпечити на початку 2016 року стабільність виконання зобов’язань Пенсійного фонду України.

Урядові пропозиції не можна вважати принципово важливими та вкрай необхідними. Зазначені зміни є прийнятними, але виключно для потреби вчасного ухвалення кошторису держави на наступний рік. Втім, і далі залишається незрозумілим, як саме пропозиції цих проектів покращуватимуть підприємницький клімат та підтримуватимуть рівень якості життя власних громадян, вже не кажучи про забезпечення його зростання. Зволікання уряду з податковими реформами протягом року ніяким чином не сприяло формуванню засад фіскальної стабільності та виваженому плануванню підприємцями конкурентоспроможної господарської діяльності.


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter