Новини
Ракурс

Банки зобов’яжуть зважати на інтереси клієнтів

4 кві 2016, 10:11

31 березня Рада ухвалила за основу законопроект № 2456-Д"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення прав споживачів фінансових послуг«. Документ передбачає корисні для фінансового ринку новації, що істотно посилюють захист прав споживачів. Про пропоновані новації пише у своїй статті для «Ракурсу» Юрій Лаціс.


.

Зокрема, пропонується законодавчо закріпити, що в суперечках між споживачем і тим, хто надає фінансову послугу, при виникненні неоднозначності тлумачень договорів права та обов’язки тлумачаться на користь споживача. А будь-які умови договорів, що обмежують його права у порівнянні з чинним законодавством, визнаватимуться нікчемними. Також пропонується обмежити можливість фінансових установ змінювати істотні умови договорів без фіксації факту оповіщення клієнта — дати відправлення повідомлення і дати його отримання.

З’являться і нові вимоги до повноти розкриття інформації. Зокрема, про вартість, ціни (тарифи), процентні ставки, будь-які комісії, збори, платежі, супутні залученню депозитів, ефективні річні процентні ставки за кредитами, перелік послуг, що надаються, про те, як саме вони надаються.

Зараз є поширеною практика, коли з текстом договору банк дає ознайомитися безпосередньо в процесі його заповнення, перед підписанням. Нова редакція закону доповнена революційною вимогою перед укладенням договору повідомити клієнта в письмовій формі щодо обов’язкової інформації.

А регуляторів тепер зобов’яжуть розглядати скарги споживачів і консультувати їх з питань захисту своїх прав.

Джерело: Ракурс


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter






Загрузка...