Новини
Ракурс
Фото: Укрінформ

Контрабанда в зоні АТО: у Transparency International назвали п’ять можливих схем

28 лис 2017, 15:05

У зоні АТО на Донбасі діють щонайменше п’ять схем перевезення контрабанди через лінію зіткнення. Зокрема, це перевезення залізницею, через контрольовані пункти в’їзду-виїзду (КПВВ), блокпости, гуманітарно-логістичні центри (ГЛЦ) і так званий перерваний транзит. Про це повідомляє «Тиждень.ua» з посиланням на дані аналітиків антикорупційної організації Transparency International Ukraine.


.

На думку експертів, якщо перевезення залізницею наразі під питанням, то інші шляхи транспортування контрабанди цілком життєздатні та можуть діяти за класичними схемами перевезенння нелегального товару через державний кордон.

Одним із найвідоміших населених пунктів, через який проходили нелегальні товари, до певного часу було Новолуганське.

Зокрема, нелегальні перевезення здійснювали за схемою, коли на територію, яка де-юре підконтрольна Україні, але на ній немає українських військових, юридична особа транспортувала товар. Так, фізична особа-підприємець юридично везе товар до свого магазину на контрольовану територію і має право його перевозити. Втім, на складі в сірій зоні перевізник розвантажує товар, а далі забирає і транспортує його на неконтрольовані території.

Ще одим населеним пунктом, де активно працювала схожа схема, було Верхньоторецьке. У 2015 році місцевий голова розповів волонтерам, що від початку бойових дій у селі з населенням 3 тис. осіб різко зросла кількість ФОПів до 50 осіб, а кількість магазинів із 6 до 20.

Рух нелегальних товарів через КПВВ і ГЛЦ є ще простішим. Так, влітку 2017 року на території АТО діяли шість автомобільних КПВВ та один ГЛЦ, де одна людина може перевозити 75 кг товару, що визначено Міністерством із питань тимчасово окупованих територій. Якщо ж люди починають перевозити обсяги вищі за норму — починає працювати «дрібна» корупція.

Крім того, експерти заявляють, що діє ще одна схема, за якою підприємець, який хоче перевезти товар на неконтрольовані території, шукає місцевих, які прагнуть заробітку. Потім він розсаджує їх у мікроавтобусі та на кожного записує 75 кг товару, що з юридичного погляду легально.

У Transparency International Ukraine зазначають, що за одне перевезення такі люди отримували від 50 до 300 грн. У 2017 році зафіксували випадок перевезення на некотрольовану територію близько 10 т товару за 3 години у пункті пропуску «Станиця Луганська».

Схеми із ГЛЦ вважають ще простішими. За початковим задумом, вони були торговельними майданчиками для дрібнооптової торгівлі, якими могли користуватися люди, що живуть на неконтрольованій території. Однак, часом їх використовували як перевалочні бази для перевезення нелегальних товарів, що їдуть в ОРДЛО.

Раніше у Службі безпеки України заявляли, що в зоні АТО діють 17 мобільних груп по боротьбі з контрабандою.

Нагадаємо, 17 лютого 2017 року в Україні було введено надзвичайний стан в енергетиці в зв’язку з торговою блокадою Донбасу, яка почалася 25 січня. Її учасники не пропускали через лінію розмежування метал, вугілля, деревину, а також промислові партії алкоголю та цигарок. За фактом блокади розслідуються кілька кримінальних проваджень.

1 березня Кабмін визначив порядок перевезення товарів через лінію розмежування на Донбасі.


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter






Загрузка...