Новини
Ракурс

Сьогодні київському метро виповнюється 52 роки

6 лис 2012, 11:21

Сьогодні, 6 листопада, колектив КП «Київський метрополітен» відзначає річницю спорудження першої лінії метро.

6 листопада 1960 року було відкрито першу чергу Київського метрополітену — ділянку Святошино-Броварської лінії завдовжки 5,2 км з п'ятьма станціями — від «Вокзальної» до станції «Дніпро», повідомляє УНІАН.

Будівництво метрополітену розпочалося ще 1949 року. Але проходження тунелів ускладнювалось через своєрідний рельєф місцевості, пливуни, що розмили підземні пласти.

Влітку 1949 року метробуд заклав перші шахти, а перше з'єднання тунелів — між станціями «Хрещатик» та «Арсенальна» відбулося у грудні 1951 року, а останні з'єднання — у травні 1959 року між станціями «Вокзальна» та «Університет».

Важким завданням для метробудівців було спорудження проміжного вестибюля станції «Арсенальна», який будувався кесонним методом, тобто застосовувалась проходка під стисненим повітрям.

У 1954 році фінансування будівництва метрополітену в Києві на якийсь час було зупинено, оскільки зусилля країни СРСР були спрямовані на освоєння цілинних земель.

На початку 1958 року було оголошено конкурс на кращі проекти станцій та створено комісію для розгляду конкурсних робіт.

В її складі були представники громадських організацій міста, академій будівництва і архітектури СРСР і УРСР, скульптори, художники, письменники, керівники Головтунельбуду, Метродіпротрансу і Київметробуду.

У липні того ж року відкрилася виставка колективних проектів, де були представлені 80 робіт. З них було вибрано п'ять найкращих, які й були втілені при спорудженні станцій «Вокзальна», «Університет», «Хрещатик», «Арсенальна» та «Дніпро», що увійшли до першої черги будівництва Київського метрополітену.

При спорудженні тунелів першої черги було використано 660,4 тис. кубометрів бетону та залізобетону, на оздоблення станцій та вестибюлів пішло близько 7300 м² граніту та мармуру.

Джерело: УНІАН


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter