Новини
Ракурс

При реконструкції аеропорту «Бориспіль» неефективно використали 3,7 млрд грн

5 бер 2013, 12:53

Як повідомляє Рахункова палата, було проведено аудит ефективності використання коштів державного бюджету на розвиток міжнародного аеропорту «Бориспіль» у 2009-2012 роках. Аудит Рахункової палати виявив, що державної програми його розвитку досі немає, а фінансування будівництва та реконструкції «Борисполя» у 2009-2012 роках проходило в рамках Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні Євро-2012.

Аудит показав, що через брак контролю з боку розпорядників коштів 3,7 млрд грн було використано неефективно та з порушенням законодавства. Зокрема, збільшення пропускної спроможності термінала «D» вдвічі та будівництво в ньому окремої зони для VIP-персон збільшили борги аеропорту на 2,6 млрд грн. У Рахунковій палаті зазначають, що для обслуговування VIP-персон та офіційних делегацій вистачало потужностей термінала «С».

Рахункова палата дійшла висновку, що масштабні інвестиції на розвиток аеропорту виявилися «економічно необґрунтованими», бо після Євро-2012 завантаженість аеропорту становить лише 32 %. Повідомляється, що вартість перевезень зростає, а конкурентоспроможність аеропорту як стратегічного для економіки України об'єкту знижується. При цьому аеропорт «Бориспіль» забезпечує близько 65 % пасажирських авіаперевезень країни, зокрема 62 % міжнародних.

У Рахунковій палаті вказують на ризики того, що аеропорт може не погасити свої кредитні зобов'язання, які на сьогодні становлять близько 4,3 млрд грн. Рахункова палата побоюється, що аеропорт може перекласти свої кредитні зобов'язання на державний бюджет.

За даними Рахункової палати, прогнозні показники заходів Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні Євро-2012 постійно змінювались без потрібного нормативно-правового та фінансового обґрунтування, «практично в ручному режимі». Рахункова палата відзначає, що при цьому реальні потреби ринку авіаперевезень жодного разу не врахували.

На розвиток аеропорту «Бориспіль» витрачали лише кошти державного бюджету, бо головні розпорядники коштів — Міністерство інфраструктури, яке до липня 2012 року називалося Міністерство транспорту і зв'язку, та Національне агентство з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (Укрєвроінфрапроект) — не залучали на це приватних інвестицій. Таким чином, реконструкція і будівництво нового терміналу в аеропорту фінансувалися лише за рахунок держбюджету та кредиту Японського банку, залученого під гарантії уряду 2005 року.

Джерело: Ракурс


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter






Загрузка...
Загрузка...