Новости
Ракурс

Полномочия совместителей хотят прекращать большинством

14 мар 2013, 17:02

У парламенті зареєстровано законопроект, який передбачає участь конституційної більшості Верховної Ради в достроковому припиненні повноважень народного депутата при сумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності. Ініціатором проекту закону № 2536 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дострокового припинення повноважень народного депутата України» є народний депутат від УДАРу Микола Паламарчук.


.

 

У пояснювальній записці до документа зазначено: відповідно до частини 4 статті 81 Конституції України повноваження народного депутата припиняються на підставі закону за рішенням суду про встановлення факту сумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності. Водночас у частині 1 статті 180 Кодексу адміністративного судочинства зазначено, що Вищий адміністративний суд України як суд першої інстанції має право виносити рішення про дострокове припинення повноважень народного депутата в разі невиконання ним вимог щодо несумісності. Таке право Вищого адмінсуду підтвердив і Конституційний суд України своїм рішенням від 4 вересня 2012 року. Позовну заяву до Вищого адмінсуду подає голова парламенту без відповідного погоджувального рішення конституційної більшості Верховної Ради.

 

Паламарчук пропонує викласти у новій редакції частину 2 статті 5 Закону України «Про статус народного депутата України»: «Комітет, до компетенції якого входять питання депутатської етики, розглядає відповідні матеріали і подає висновок до Верховної Ради України, за яким Верховна Рада України у десятиденний строк приймає рішення більшістю від конституційного складу Верховної Ради України про звернення до суду з позовом про встановлення факту несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності та дострокове припинення повноважень народного депутата або відмову у зверненні до суду.

 

Голова Верховної Ради України у триденний строк звертається до суду, а у разі прийняття рішення про відмову у зверненні до суду повертає матеріали комітету, до компетенції якого входять питання депутатської етики. Верховна Рада України своїм рішенням також може зобов'язати звернутися до суду з питанням про встановлення факту несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності та дострокове припинення повноважень народного депутата, першого заступника чи заступника голови Верховної Ради України».

 

Зараз все це робиться з подачі голови ВР, який у десятиденний строк звертається до суду або повертає матеріали комітету з обґрунтуванням відмови у зверненні до суду. Відповідно Паламарчук пропонує внести зміни до пункту 25 частини 1 статті 78 регламенту Верховної Ради, де викладено повноваження голови парламенту. Пропонується замінити норму, якою передбачено, що голова парламенту сам звертається до суду щодо встановлення факту несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності. Цю норму пропонується доповнити так: «за рішенням Верховної Ради України» голова звертається до суду з позовом про встановлення факту несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності.

 

Водночас Паламарчук пропонує змінити статтю 180 Кодексу адміністративного судочинства України, змінивши її назву на: «Особливості провадження у справах про встановлення факту несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності та дострокове припинення повноважень народного депутата України».

 

У самій статті пропонується додати, що позовна заява про встановлення факту несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності та дострокове припинення повноважень народного депутата подається до Окружного адміністративного суду міста Києва замість Вищого адміністративного суду. Таке право звернутися до суду має голова ВР, його перший заступник чи заступник лише при відповідному рішенні парламенту.

 

Крім того, адміністративна справа за позовною заявою про встановлення факту несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності та дострокове припинення повноважень народного депутата України вирішується протягом семи днів після відкриття провадження у справі. А неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає її розгляду.

 

Також пропонується додати, що «рішення, прийняте за наслідками розгляду справи про встановлення факту несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності та дострокове припинення повноважень народного депутата України, підлягає апеляційному та касаційному оскарженню».

 

Автор законопроекту впевнений, що прийняття цього документа усуне можливість політично мотивованого переслідування народних депутатів України. Також на думку Паламарчука, буде забезпечено неухильне виконання міжнародних зобов’язань України перед європейським співтовариством щодо дотримання верховенства права та демократії.


Заметили ошибку?
Выделите и нажмите Ctrl / Cmd + Enter