Новини
Ракурс
На рішення про пожертвування впливає усвідомлення людиною того, що за нею спостерігають, фото: homebusiness.ru

Учені знайшли простий спосіб збільшення розмірів благодійних внесків (ФОТО)

17 жов 2018, 08:35

Група американських вчених знайшла простий спосіб значного збільшення суми благодійних внесків, який базується на особливостях людської психології. Про це йдеться в статті в журналі Human Nature.


.

Як виявилося, на рішення про пожертвування впливає усвідомлення людиною того, що за нею спостерігають, навіть якщо йдеться про фотографії.

Експеримент проводився в дитячому музеї Virginia Discovery Museum у місті Шарлотсвілль, штат Вірджинія.

Люди часто поводяться більш просоціально, коли за ними спостерігають, піклуючись про свою репутацію в контексті того, як сприймуть їхню поведінку. У психології подібна поведінка відома як «ефект ока, що спостерігає" - видима присутність образів, що зображують очі, підштовхує людей до трохи більш чесної і більш соціальної поведінки. При цьому люди усвідомлюють, що за ними спостерігає лише фотографія, а не справжня людина.

Втім, у психологів були сумніви щодо надійності цього ефекту.

У своєму експерименті вчені також спробували встановити, чи впливає на поведінку людей тільки зображення очей, чи мова йде й про інші сигнали ймовірної людської присутності.

Під час експерименту на коробці для пожертв, встановленій у музеї, напис «Ми будемо вдячні за пожертвування» доповнювали однією з трьох фотографій частин людського тіла — очей, носа і рота, або зображенням неживого предмета — стільця.

Під час експерименту, фото: Human Nature

Експеримент тривав чотири тижні, кожного тижня картинку змінювали, за цей час музей відвідали 34 тис. дорослих і дітей.

Результати дослідження показали, що відвідувачі музею помітно реагували тільки на зображення очей, які за ними спостерігали, — середня сума пожертвування в цей тиждень становила 1,8 цента, в усі інші — менше одного цента.

Середній розмір пожертв на людину при використанні фотографій з очима, носом, ротом або стільцем відповідно, фото: Human Nature

Таким чином, виявилося, що сама по собі присутність людини не впливає на рівень благодійної сумлінності, на поведінку людей впливає саме факт спостереження за їхніми діями.

Нагадаємо, нещодавно група французьких вчених встановила, що зображення широко відкритих очей дозволяє ефективно відлякувати хижих птахів.


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter






Загрузка...