Ракурсhttps://racurs.ua/
Россияне убегают от пропаганды – аудитория государственного ТВ упала на 25%
Россияне убегают от пропаганды — аудитория государственного ТВ упала на 25%
https://racurs.ua/n173989-rossiyane-ubegaut-ot-propagandy-auditoriya-gosudarstvennogo-tv-upala-na-25.htmlРакурсРосійська соціологічна служба «Ромир» опублікувала результати дослідження про медіаспоживання росіян за останні пів року — з лютого до липня.
.
За даними дослідження, жителі росії стали набагато менше дивитись державні телеканали. Від початку війни в Україні аудиторія найбільших федеральних телеканалів — Першого каналу, «Росія-1» та «НТВ» скоротилася на чверть. Також дослідники відзначили різке зростання популярності мережі Telegram.
Видання The Moscow Times констатує - конвеєр російської державної пропаганди, який коштує бюджету рф 100 млрд рублів щорічно, почав давати збої.
Федеральні телеканали, де вранці розповідають про перемоги над «нацистами», вдень — про силу економіки, а вечорами пропонують завдати ядерних ударів по Європі, стрімко втрачають аудиторію, яка йде в інтернет та месенджери у пошуках альтернативної інформації.
Якщо на початок війни «Перший» дивилися 33,7% населення, то липні вже 25,5%. Охоплення «Росії-1» скоротилося з 30,9% до 23%, а НТВ — 21,1% до 16,6%.
В результаті «велика трійка» держканалів уперше поступилася Telegram, охоплення якого з лютого по липень підскочило з 19,1% до 26,8%.
Держканали, що перекроїли сітку мовлення під військові потреби, прибрали розважальні програми і підняли пропагандистський градус до рівнів сталінського СРСР, втратили привабливість для всіх вікових груп.
Держпропаганда стає менш ефективною. Хоча вона, як і раніше, використовує установки, зашиті в мозок на ранніх етапах еволюції — у той час, коли наші предки жили в зграях, які конкурують за їжу, — цитує видання психіатра Віктора Лебедєва.
Пропагандисти наголошують на принципі, який називається парохіальним альтруїзмом і добре вивчений до теперішнього часу. Вони роздмухують відмінності, апелюють до образу ворога і конструюють небезпеки, яких немає в реальному житті, вказує Лебедєв.
Наразі лише 2% росіян вірять, що війна закінчиться протягом місяця, хоча в березні таких було 14%, показало опитування проекту «Хроніки». Рівень підтримки війни в суспільстві знизився з 66% у квітні до 55% у липні, при цьому кожен четвертий перестав спілкуватися з друзями та родичами, а 43% зізналися, що зазнають нападів тривоги та депресії.
Загрузка...