Новини
Ракурс

Російські вчені-гуманітарії провели на знак протесту конференцію про «філософію зайця»

24 чер 2014, 15:29

Конференція пройшла в Пушкінському Домі РАН 19-21 червня, повідомляється на сайті Інституту літератури Російської академії наук (РАН).


.

В Інституті літератури заявили, що вирішили провести конференцію після хвилі звинувачень російських політиків і держслужбовців у тому, що за державний кошт пишуться дослідження на незрозумілі і непотрібні теми.

«Протягом літа і осені 2013 року, наводячи аргументи на користь реформування науково-дослідних інститутів Міністерства культури, керівники відомства. (в тому числі — міністр Мединський) неодноразово згадували один досить дивний факт. Нібито в одному з інститутів протягом декількох років фінансувалося дослідження „Філософія зайця“. Як вдалося встановити співробітникам інститутів, які потрапили під критику, такого дослідження, тим більше — фінансувався за рахунок коштів бюджету — ніколи не було», — заявили в Інституті.

Проте вченим вдалося здогадатися, що на загадкову «Філософію зайця» перетворився вірш «Трансмутація зайця», з якого починається перевидана монографія «Алхімія як феномен середньовічної культури» (М.: Наука, 1979; 2-е вид: Алхімія СПб: Видавництво Івана Лімбаха, 2012), автором якої був співробітник Російського інституту культурології В. Л. Рабінович, який помер 18 вересня 2013 року, коли «інформація про „філософію зайця“ отримала вже великий розголос».

На конференції були представлені доповіді представників різних гуманітарних наук з різних країн, об'єднані темою зайця (кролика). Вчені, таким чином, спробували заявити, що в науці важливий не об'єкт дослідження, а метод.

Зокрема, були прочитані доповіді на тему образу зайчика в російській дитячому фольклорі, російських мисливських змовах, інтернет-фольклорі, рекламному просторі. Наведемо деякі назви доповідей: «Зайо Байо і Зайчик-Побігайчік: Образи зайця в болгарській та українській картинах світу», «Підступні нігілісти, сумирні зайці і хижі вовки в російській літературі 1860-х рр.», «Березневий Заєць і Білий Кролик: дихотомія природного та штучного у творах Льюїса Керролла і в культурі XIX століття», "«Великий русак»: концептуалізація образу зайця у нацистській пропаганді (на матеріалі газети «За Родину» 1941-1944 років).

Як повідомляв «Ракурс», в Росії заборонили фільм про депортацію чеченців.

Джерело: Ракурс


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter






Загрузка...