Ракурсhttps://racurs.ua/
Вертолітний майданчик поза законом
https://racurs.ua/ua/217-vertolitnyy-maydanchyk-poza-zakonom.htmlРакурсЦей факт ще у вересні минулого року виявила Державна інспекція сільського господарства у м. Києві, яка діяла за дорученням Держсільгоспінспекції України.
.
Інспекція здійснила перевірку законності виділення Київською міською радою кількох земельних ділянок різним юридичним особам у постійне користування та в оренду. Зокрема, пильне око якогось сумлінного інспектора зупинилося на земельній ділянці, що розташована на Парковій дорозі. Ділянку загальною площею 2,1839 га було передано Київрадою такому собі ТОВ «Амадеус Ко» в оренду на 25 років під будівництво вертолітного майданчика і торговельно-офісного комплексу за рахунок території пам’ятки історії та ландшафту місцевого значення «Історичний ландшафт Київських гір і долини річки Дніпро». Ця вже зведена чимала споруда розміщується якраз навпроти оглядового майданчика, що біля Маріїнського палацу. Ще кілька років тому кияни та гості столиці милувалися з того майданчика крутим схилом Дніпра, тепер «милуються» «крутим» вертолітним майданчиком та якоюсь чималою будівлею під ним. Та на такі ліричні дрібниці ніхто взагалі не зважив би, але є закони, і їх, як виявилося, порушили.
Наприкінці вересня 2012 року Держсільгоспінспекція у м. Києві надіслала секретарю Київради Галині Герезі клопотання про приведення у відповідність із вимогами земельного законодавства рішень Київської міської ради. У клопотанні наведено такі факти: «Київська санітарно-епідеміологічна станція... повідомила, що у 2010 році ними було розглянуто проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ «Амадеус Ко» для будівництва та обслуговування об’єктів інженерної та транспортної інфраструктури на Парковій дорозі в Печерському районі м. Києва. Згідно з висновком № 1875 від 09.12.2010 р. дана земельна ділянка відповідно до Генерального плану міста, затвердженого рішенням Київради від 28.03.02 р. № 370/1804, відноситься за функціональним призначенням до зони зелених насаджень загального користування. Ділянка входить до «Програми комплексного розвитку зеленої зони м. Києва до 2010 р. та концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста», затвердженої рішенням Київради від 19.07.2005 р. № 806/3381. Відведення земельної ділянки під будівництво та обслуговування об’єктів інженерної та транспортної інфраструктури буде відповідати санітарному законодавству за умови прийняття рішення Київрадою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, вилучення її з зони зелених насаджень загального користування та переведення до відповідної категорії земель, згідно з чинним законодавством та внесенням змін до «Програми комплексного розвитку зеленої зони м. Києва...»
Для того, щоб легалізувати землевідведення та будівництво, «Амадеус Ко» повинно було домогтися:
— внесення змін до генплану міста і прийняття Київрадою рішення щодо зміни цільового призначення ділянки з усіма подальшими необхідними кроками;
— прийняття Київрадою рішення щодо внесення змін до чинного рішення «Про затвердження «Програми комплексного розвитку...».
Далі — отримати позитивні висновки ККО «Київзеленбуд» і Головного управління екології та охорони природних ресурсів та виконати викладені в них вимоги.
Державне управління охорони навколишнього природного середовища у м. Києві, розглянувши проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, видало висновок № 05/1113. Процитуємо його зі скороченнями: «Земельна ділянка, яка відводиться, знаходиться в оточенні об’єктів природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення: ...парк пам’ятка садово-паркового мистецтва місцевого значення „Аскольдова могила“, відповідно до рішення виконкому Київської міськради депутатів трудящихся від 20.03.1972 р. № 363 та парк пам’ятка садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення „Маріїнський“, відповідно до Постанови Ради Міністрів УРСР від 29.01.1960 р. № 105».
Управління також звернуло увагу на те, що ділянка увійшла до переліку зелених зон, зазначених у «Програмі розвитку зелених насаджень у центральній частині міста».
Зважаючи на це, управління погодило проект землеустрою, але за умови виконання таких вимог:
1.Внести зміни до рішення виконкому Київської міської ради від 20.03.1972 р. № 363. При прийнятті рішення щодо вилучення даної ділянки та зміни меж парку «Аскольдова могила» керуватися статтями
2. Внести зміни до «Програми розвитку зеленої зони м. Києва...».
3. Внести зміни до Генерального плану м. Києва та іншої містобудівної документації, що є об’єктом екологічної експертизи.
4. Забезпечити виконання вимог, зазначених у висновках погоджувальних служб міста.
5. На виконання «Порядку затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної державної експертизи», затвердженого постановою Кабміну України від 31.10.2007 р. № 1269, зазначений проект підлягає комплексній державній експертизі у Київській міській філії ДП «Укрдержбудекспертиза», і т. ін.
Цитуємо документ далі: «А відповідно до листа Міністерства культури України № л-116 від 30.11.2011 р. згідно з нормами ст. 53 та ст. 150 Земельного кодексу України, територія від „Зеленого театру“ до арки Дружби народів уздовж Паркової дороги у м. Києві відноситься до особливо цінних земель — земель історико-культурного призначення, оскільки розташовується на території пам’ятки історії та ландшафту місцевого значення „Історичний ландшафт Київських гір і долини р. Дніпро“ (наказ МКТ від 03.02.10 р. № 58/0/16-10)».
Згідно з положеннями ст. 150 Земельного кодексу України, до особливо цінних земель належать землі природно-заповідного фонду, землі історико-культурного призначення, тому вилучення земельних ділянок може відбуватися лише у виключних випадках, які перелічені у кодексі: «Земельні ділянки особливо цінних земель, що перебувають у державній або комунальній власності, можуть вилучатися (викуплятися) для будівництва об’єктів загальнодержавного значення, доріг, ліній електропередачі та зв’язку, трубопроводів, осушувальних і зрошувальних каналів, геодезичних пунктів, житла, об’єктів соціально-культурного призначення, нафтових і газових свердловин та виробничих споруд, пов’язаних з їх експлуатацією, за постановою Кабінету міністрів України або за рішенням відповідної місцевої ради, якщо питання про вилучення (викуп) земельної ділянки погоджується Верховною Радою України».
3 жовтня 2012 року Галина Герега передала клопотання Держсільгоспінспекції голові постійної комісії Київради з питань земельних відносин, містобудування та архітектури Анатолію Шевченку. На тому й усе.
20 листопада на ім’я Галини Гереги надійшов лист прокурорського реагування, в якому заступник прокурора міста В. Гоголь інформував секретаря Київради про те, що прокуратура м. Києва здійснила перевірку дотримання Київрадою вимог земельного законодавства, зокрема Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель».
«Проведеною Державною інспекцією сільського господарства перевіркою виявлено порушення закону при відведенні вказаної земельної ділянки, та за її результатами, відповідно до вимог ст. 6, 10 Закону України „Про державний контроль за використанням та охороною земель“ до Київської міської ради 29.09.12 р. внесено клопотання про приведення у відповідність вимогам земельного законодавства зазначеного рішення Київради... Однак, незважаючи на це, Київська міська рада на виявлені уповноваженим державним контролюючим органом порушення земельного законодавства до цього часу не привела вищевказані рішення у відповідність до вимог закону...» — йдеться у прокурорському листі.
Прокуратура просила прийняти рішення, вжити заходів та проінформувати її про це у термін до 20 грудня 2012 року. Однак усе ще чекає відповіді.
Показово, що державні органи дуже лояльно поставилися до забудовника. Це й не дивно, зважаючи на дах будівлі, тобто вертолітний майданчик. Не написали «заборонити», абощо, ні, пообіцяли визнати землевідведення правомірним, але за умови внесення відповідних змін до нормативних документів. Тобто у формулі: «Погодити не можна заборонити» кому поставили після «погодити». Та замість жирної крапки все ж таки насмілилися написати багатозначне «але». Що завадило внести ці зміни до нормативних документів — невідомо. Чи то справді неможливо зробити, чи то забудовник і Київрада демонструють елементарне нехтування вимог закону.
Заради справедливості хочемо нагадати, що варварська забудова дніпровських схилів почалася ще до правління Януковича, про що свідчить скандально відомий будинок на вул. Грушевського, 9а. Незважаючи на численні протести громадськості та уповноважених державних органів, його все ж таки добудували: і стіни звели, і дах, бо дах у такому будівництві — це головне...