Новини
Ракурс

Мінсоцполітики відмовилося підвищити зарплату працівникам судів через брак коштів

23 гру 2013, 11:26

«Ракурс» вже писав про зарплату працівників апарату господарських судів, що фактично є на рівні мінімальної. Як це узгоджується зі ст. 33 Закону України «Про державну службу», у якій йдеться про те, щооплата праці державних службовців повинна забезпечувати достатні матеріальні умови для незалежного виконання службових обов'язків, сприяти укомплектуванню апарату державних органів компетентними і досвідченими кадрами, стимулювати їх сумлінну та ініціативну працю, не зрозуміло.


.

У 2006 році Кабінетом міністрів України було ухвалено постанову «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», якою затверджено схеми посадових окладів працівників апаратів господарських судів, які встановили міжпосадові співвідношення розмірів посадових окладів працівників апаратів судів різних посад. Наприклад, розмір посадового окладу спеціаліста чи секретаря господарського суду м. Києва у 2008 році був встановлений на рівні 693,10 грн, а посадовий оклад керівника апарату того ж суду — у розмірі 2327,25 грн.

З ростом мінімальної заробітної плати розмір посадових окладів спеціалістів та секретарів підвищувався та на даний час становить 1147,00 грн. Водночас розмір оплати праці інших працівників апарату суду не змінювався. Це призвело до порушення співвідношення розмірів посадових окладів працівників різних посад, встановлених ст. 6 Закону України «Про оплату праці» та додатками №44, 45, 46, 55 зазначеної постанови Кабінету міністрів України, бо зрівняло в оплаті праці працівників з різною освітою, кваліфікацією, службовими обов'язками та рівнем відповідальності. Сьогодні працівники апаратів апеляційних та місцевих господарських судів п’ятнадцяти різних посад, починаючи від спеціаліста до помічника голови суду, отримують однакову заробітну плату, незважаючи на суттєві відмінності в їх освіті, службових обов’язках та рівні відповідальності. Наприклад, працюючи в суді, вчорашня школярка-секретар та досвідчений юрист-аналітик отримують однакову винагороду за свою працю.

«У працівників апарату суду немає стимулів для росту. Адже з кожною кар'єрною сходинкою зростає навантаження і відповідальність, а зарплата залишається на тому ж рівні. Такий стан речей порушує чинне законодавство щодо оплати праці», — каже суддя Вищого господарського суду України, член Ради суддів господарських судів України Володимир Погребняк.

Деякий час тому Рада суддів господарських судів України звернулася до прем'єр-міністра Миколи Азарова з листом про внесення змін до постанови Кабміну №268 від 9 березня 2006 року щодо умов оплати праці працівників апаратів судів.

Кабмін доручив Мінсоцполітики розглянути вказане звернення. Нещодавно Рада суддів отримала від Мінсоцполітики відповідь. Міністерство погодилося, що проблема потребує нагального вирішення, але вирішити її у короткий термін неможливо через брак бюджетних коштів.

Проте, оскільки наявний на даний час стан міжпосадових співвідношень розмірів посадових окладів працівників апаратів судів різних посад порушує норми ст. 6 Закону України «Про оплату праці» та ст. 33 Закону України «Про державну службу», Рада суддів господарських судів України визнала таку відповідь Мінсоцполітики не обґрунтованою та вирішила повторно звернутись до Кабінету міністрів для невідкладного вирішення цього питання.


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter