Булінг в українських школах: понад 13% підлітків зазнають постійного знущання
https://racurs.ua/ua/n115200-buling-v-ukrayinskyh-shkolah-ponad-13-pidlitkiv-zaznaut-postiynogo-znuschannya.htmlРакурсАналіз результатів дослідження щодо булінгу серед підлітків у школах показав майже однакову ситуацію на сході і в центральній частині України. Понад 13% обстежених підлітків піддавалися практично постійним знущанням у школі, 11,5% — за її межами, в тому числі за допомогою соціальних мереж та інтернету.
Такими є результати дослідження, проведеного співробітниками кафедри психіатрії, психотерапії, наркології та медичної психології Донецького національного медичного університету. Про це пише у своїй статті для «Ракурсу» Ольга Осокіна, доктор медичних наук, завкафедри психіатрії, психотерапії, наркології та медичної психології цього університету.
За словами психіатра, особливо гостро питання булінгу стає в підлітковому віці, оскільки засвоєння певних патернів поведінки в пубертатному періоді призводить до того, що в дорослому житті людина неусвідомлено дотримується лінії поведінки жертви або агресора. Класична булінг-структура включає три сторони: кривдників, жертв і нейтральних спостерігачів. Іноді виділяють ще помічників агресора і захисників жертви. При цьому ролі учасників булінгу є вельми стійкими в часі, фізична його форма більш характерна для хлопчиків, а психологічна — для дівчаток.
Для жертв булінгу характерні розвиток депресії, зниження самооцінки і проблеми у взаємодії з протилежною статтю. У агресора виникають проблеми з емпатією щодо інших людей, закріплюється поведінка з елементами насильства як форма комунікації, що підвищує ризик кримінальної чи девіантної поведінки в майбутньому. Статус спостерігачів мало вивчений і досі лишається невизначеним.