Романюк: Недосконалість підстав для оскарження рішень ВРП нівелює судовий контроль
https://racurs.ua/ua/n77523-romanuk-nedoskonalist-pidstav-dlya-oskarjennya-rishen-vrp-faktychno-niveluut-sudovyy-kontrol.htmlРакурс«Зараз є той довгий перелік підстав для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, причому такі розмиті формулювання, на які накладаються також вже закладені в законі „Про судоустрій і статус суддів“ та проекті закону „Про Вищу раду правосуддя“ підстави для оскарження і скасування рішень Вищої ради правосуддя (ВРП). Чи то про відмову у призначенні претендента на посаду судді, чи то притягнення судді до відповідальності», — заявив Романюк під час свого виступу на Судовому форумі Асоціації правників України, котрий нещодавно відбувся в Києві.
На його думку, позитивом є те, що Україна відмовилася від такої підстави для звільнення судді як «порушення присяги». Однак, за словами Романюка, недосконалість підстав для оскарження і скасування рішень ВРП фактично нівелює судовий контроль.
«Зводиться він лише до того (щодо перевірки), чи правильно оформлене рішення Вищої ради правосуддя. Адже повноваження суду обмежені можливістю перевірити, чи був кворум під час прийняття рішення, чи підписане рішення і чи в тексті рішення є посилання на відповідні підстави для відмови у призначенні судді на посаду чи притягнення судді до відповідальності», — додав голова Верховного суду.
Романюк переконаний, що за відсутності у суду можливості перевірити питання факту, доказів, на підставі яких такий факт встановлений, і чи правильно застосовано закон, не можна стверджувати, що національна судова система забезпечила гарантованість ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод («Право на справедливий суд») для такого судді.
«Суду на національному рівні не відбулося. На превеликий жаль, мені доводиться це констатувати, в усякому разі я саме так бачу цю проблему як негатив цієї реформи», — резюмував голова Верховного суду.
Окрім того, Романюк зауважив, що Вища рада правосуддя зіткнеться з величезним валом дисциплінарних заяв, які один орган на державу не може достатньо оперативно і об’єктивно опрацьовувати.
Нагадаємо, 30 вересня в Україні стартувала судова реформа, згідно з якою Вищу раду юстиції замінила Вища рада правосуддя, яка буде давати згоду на затримання, арешт та звільнення суддів.