Комунальний тариф на прибудинкову територію є віртуальним — юрист
https://racurs.ua/ua/n51113-komunalnyy-taryf-na-prybudynkovu-terytoriu-ie-virtualnym-uryst.htmlРакурсПро це заявив адвокат Олександр Готін на прес-конференції, присвяченій роботі київської влади за рік, повідомляє «Ракурс».
Він нагадав, що прибудинкова територія — це територія під будинком, яка прилягає до будинку. «Згідно з законом прибудинкова територія має бути оформлена або державним актом на право власності на землю, або договором оренди на землю. Однак ми бачимо, що на сьогодні в більшості будинків у Києві немає виділених і документально підтверджених земель, закріплених за кожним будинком», — розповів юрист.
За його словами, без документальних підтверджень прибудинкової території не можна розрахувати, скільки мешканці будівлі повинні платити за її утримання.
«Фактично це віртуальний тариф, який суперечить положенням чинного законодавства України», — вважає Готін.
Сумнівним, на думку адвоката, є також тариф за прибирання будинків, яке передбачає прибирання східців, сходових майданчиків, заміну освітлення.
«Чи хтось із нас часто бачив, щоб у звичайних будинках, побудованих у 1960-70-80-х роках, комунальні підприємства здійснювали прибирання? Найчастіше це роблять або консьєржі (у новіших будинках), або ЖЕК обмежується прибиранням прибудинкової території. Кожен з нас сам вкручує лампи в під’їзді, однак це освітлення є в структурі тарифу», — зауважив Готін.
Крім того, юрист наголосив, що в кожного будинку повинен бути технічний паспорт. За його словами, відповідні інвентаризаційні служби (раніше це було БТІ) повинні здійснити інвентаризацію будинку і вирахувати площу підвалів, під’їздів, тобто розрахувати площу всіх житлових і нежитлових приміщень у будинку.
«Займаючись оскарженням тарифів, ми зіткнулися з такою ситуацією по деяких обласних центрах — так званих технічних паспортів на будинки в житлово-комунальних підприємствах немає. Є певні розрахунки та схеми, які їм передаються ще з радянських часів», — розповів юрист.
Готін підкреслив, що дуже часто ті дані, які є в ЖКП, не відповідають справжній площі житлових будинків, трапляються приписки до 800 кв. метрів. Наприклад, за 9-поверховим будинком на вісім під’їздів була записана площа 2,5 тис. кв. метрів. «Тобто фактично цієї площі немає, але по даних ЖКП вона числиться і використовується при розрахунку так званої квартплати», — сказав він.
На думку юриста, щоб сформувати справедливий тариф на утримання будинків і прибудинкової території, міська влада має по закону виділити землю, документально закріпити її за кожним будинком, зробити технічну інвентаризацію будинків (щоб можна було зрозуміти, яку фактично площу має будинок і скільки потрібно коштів збирати з мешканців на його догляд).
«Двірники, які прибирають навколо будинку, мають норматив щодо території, яку він повинен прибрати. Ця площа нараховується йому у вигляді заробітної плати. А як можна вирахувати, яку він площу прибрав, якщо цю площу не закріплено юридично?», — сказав Готін.
Таким чином, за його словами, в Україні дуже часто юридичні тарифи не є економічно обґрунтованими, бо тарифи, які визначаються органами місцевої влади «зокрема або здебільшого є приписками — завищеними тарифами». На його думку, це є наслідком не так злого умислу, як безгосподарності.
«Як правило, комунальні тарифи є найбільш корумпованою складовою тих коштів, які стягуються з наших громадян», — резюмував адвокат.