Новини
Ракурс
Донос. Художник Отарі Кандауров

Законопроект про викривачів корупціонерів загрожує розголошенням держтаємниці

19 сер 2016, 20:47

Документ стосується всіх свідомих громадян, яким стали відомі факти корупції. Це можуть бути не лише держслужбовці, а й працівники фінустанов, навчальних закладів, фірм, пов’язаних із держзакупівлями, тощо. Він покликаний полегшити механізм викриття інформації про корупцію чи інші правопорушення. Повний аналіз можливих наслідків цього законопроекту можна прочитати у статті «Ракурсу», а тут ми пропонуємо ознайомитися з ними коротко.


.

Отже, законопроектом передбачається створення спеціальних каналів розкриття інформації — внутрішніх, регулярних та зовнішніх.

Внутрішні канали створюються в суб’єктах владних повноважень, комунальних підприємствах, банках, кредитних спілках та інших юридичних особах, які беруть участь у процедурах публічних закупівель.

Якщо викривач хоче надати інформацію через регулярний канал, тоді він звертається до уповноваженого Верховної Ради з прав людини або до відповідного органу — наприклад, Національного антикорупційного бюро, Нацагентства із запобігання корупції, органів прокуратури, Вищої ради юстиції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України тощо.

Зовнішні канали. Йдеться про розголошення певної інформації через будь-яких фізичних чи юридичних осіб, зокрема й через ЗМІ, громадські об’єднання, журналістів, профспілки тощо.

Адвокат Таміла Алексик вважає, що одним із негативних положень законопроекту є те, що викривач самостійно визначає, які канали використовувати для розкриття інформації про шкоду або загрозу суспільним інтересам. Таким чином цей нормативний акт може спричинити розголошення державної таємниці.

Тобто виходить, що будь-хто, хто має доступ до державної таємниці та вважає, що розкрита ним інформація несе шкоду чи загрозу суспільним інтересам, може вільно відкрити її представникам зовнішніх каналів, тим паче що перелік останніх недостатньо конкретизовано. До того ж завдяки цьому законопроекту викривач ухиляється від кримінальної відповідальності за розголошення державної таємниці, а докази, отримані в такий спосіб, мають прийматися до уваги судом.

Джерело: Ракурс


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter






Загрузка...