Ракурсhttps://racurs.ua/
Володимир Омелян
Омелян прокоментував можливість відмови від поставок вугілля з окупованих територій
https://racurs.ua/ua/n82722-ministr-infrastruktury-zakupivlya-vugillya-v-ordlo-politychne-rishennya-kerivnyctva-krayiny.htmlРакурсЯк повідомляє видання «Четвертая власть», під час неформальної зустрічі з блогерами та експертами міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що Україна повинна відмовитися від закупки вугілля на непідконтрольних територіях у угруповань ЛНР і ДНР, і вона має для цього всі можливості.
.
Закупівлю вугілля в ОРДЛО міністр інфраструктури назвав «політичним рішенням керівництва країни».
«Є політичне рішення, що ми купуємо вугілля у тих компаній, які працюють в зоні АТО, на окупованих територіях. „Укрзалізниця“ забезпечує доставку цього вугілля. Це пов’язано із забезпеченням поставок вугілля в Україну для наших ТЕС. Там постійно були проблеми, був шантаж з того боку. І ми були змушені взяти людей, які обслуговують ці поставки і працюють на непідконтрольній території, на утримання в „УЗ“ і видати їм зарплатні картки. Сьогодні це 30% від тієї кількості працівників, які працювали там до війни», — розповів Омелян.
За його словами, з огляду на пропускну здатність українських портів, Україна цілком могла б відмовитися від купівлі вугілля з ОРДЛО за півроку.
«Загальна пропускна здатність українських портів — 256 млн т на рік. У минулому році ми мали загальну перевалку в 140 млн. Так, є деякі фізичні обмеження, тому що площі на складах законтрактовані. Але якби була чітка політична позиція, що нам потрібно забезпечити певний обсяг імпорту вугілля, то у нас для цього є і майданчики, і ресурси, і можливості. Ця проблема вирішується максимум за півроку. Це не суперскладна технологія. Потрібен звичайний майданчик, звичайні ковші, звичайні крани для розвантаження судна і завантаження у вагони на залізничній гілці. Це не високі технології, і навіть не контейнерна перевалка, яка вимагає спеціальних кранів», — підкреслив міністр інфраструктури.
Нагадаємо, що раніше Омелян розкритикував політику керівництва «Укрзалізниці», зокрема, голови правління підприємства Войцеха Балчуна.