В авіакатастрофі літака президента Total у Внуково винен п’яний персонал
https://racurs.ua/ua/n45511-v-aviakatastrofi-litaka-prezydenta-total-u-vnukovo-vynen-p-yanyy-personal.htmlРакурсВ день катастрофи, 20 жовтня 2014 року, на злітній смузі шлях літаку випадково перегородив п’яний водій снігоприбиральної машини, який не розумів, куди їде. Його самого тим часом втратив начальник зміни, який повинен був стежити за снігоприбиральником, але теж перебував під дією алкоголю. А керувала злетом 24-річна дівчина-стажист, яка в нічних умовах тренувалася вдруге, пише «КоммерсантЪ».
Льотна підкомісія з розслідування авіакатастрофи встановила, що перед вильотом літака на чергування на льотне поле вийшли три снігоприбиральні машини, які супроводжував на джипі начальник зміни аеродромної служби Володимир Леденьов. Обов’язковий повноцінний медогляд для них був скасований, оскільки міг привести до затримок вильотів. Візуальний огляд нічого не виявив, тоді як цілком імовірно, що як мінімум двоє із співробітників аеродромної служби — Володимир Леденьов і водій снігоприбиральної машини Володимир Мартиненко — уже в той момент були нетверезі.
В ході роботи в однієї з машин погнувся ніж ротора, потім під ротором іншої машини опинилися уламки аеродромного ліхтаря. Зрештою на місце довелося викликати електриків.
До 19.00 в районі центральної хрестовини (перетин злітно-посадочних смуг) почалося інтенсивний дорожній рух: приїхала «Газель» електриків, тягач, що доставив Falcon на старт, і автомобіль будівельників, які прокладали кабель в районі посадкової смуги. Всі вони постійно запитували у диспетчерів дозволу на перетин однієї з двох ЗПП.
Останньою їхала «Газель», слідом за якою несподівано рушив снігоприбиральник Мартиненка — як виявилося, досвідчений водій «втратив орієнтацію в просторі». Швидше за все, п’яний Мартиненко прийняв задні вогні «Газелі» за габарити снігоприбиральника, за яким він повинен був їхати. А виїхавши на хрестовину і запідозривши недобре, водій розгубився і став здійснювати «дії, що суперечать будь-якій логіці»: зупинився, здав назад, зробив спробу розвернутися.
У цей час екіпаж французького літака отримав дозвіл на зліт від диспетчера-стажиста Світлани Кривсун і почав розгін по смузі. Коли пілоти помітили машину, що перетинає дорогу, швидкість літака була вже занадто високою. Крім того, в інструкціях авіакомпанії Unijet не передбачали подібного розвитку подій. В результаті Falcon зачепив верхню частину снігоприбирача правою стійкою шасі, перекинувся в повітрі і впав на льотне поле. Троє членів екіпажу літака і його єдиний пасажир загинули.
Також з’ясувалося, що диспетчер Кривсун, яка до того ж не пройшла належної підготовки, дійсно не могла бачити маневри машини.
У підсумку звинувачення в порушенні правил безпеки руху та експлуатації транспорту (ст. 263 КК РФ) були пред’явлені диспетчеру Кривсун, її наставнику Олександру Круглову, керівнику польотів Роману Дунаєву, а також співробітникам аеродромної служби Леденьову і Мартиненку.