Новини
Ракурс
Двоє виробників кухонних губок посперечалися через хвилясту поверхню. Ілюстрація: кадр з мультфільму «Губка Боб»

Інтелектуальна власність: справа хвилястих поверхонь

Наближається день, коли в Україні запрацює новостворений Вищий суд з питань інтелектуальної власності, тому «Ракурс» продовжує розповідати про найцікавіші і найбільш знакові конфлікти в цій сфері.


.

Нещодавно ми писали про епічну битву сардин, коли один виробник поцупив у іншого ідею оформлення банки. А ось ще одна історія — в ній теж замішані двоє вітчизняних виробників. Причому обидва можуть похвалитися пречудовою, підтвердженою десятиліттями репутацією на ринку, власним виробництвом, що дає робочі місця і надходження до бюджету, якісною продукцією. А посперечалися вони навіть не через етикетку, а через... форму поверхні звичайної губки для миття посуду. Адже ці копійчані, по суті, губки приносять зовсім не копійчаний прибуток.

Цікава деталь: обидва ці підприємства навіть не є прямими конкурентами. Група компаній «Інтерфом» переважно виробляє і продає меблевий пінополіуретан. Це високотехнологічне виробництво, продукт має міжнародні сертифікати безпеки. На фабриках роблять матраци, топери, наповнювач для меблів — ну і губки для миття посуду та машин, банні губки. На ринку «Інтерфом» — з 1997 року.

 

Друге підприємство — «Ергопак» — вийшло на ринок навіть раніше, в 1996-му. Щоправда, спочатку воно імпортувало і продавало різні корисні в господарстві предмети, але незабаром відкрило і власне виробництво. Випускає фольгу і харчову плівку, серветки, кухонні скребки, рукавички, зубочистки. І, звичайно ж, губки кухонні та банні. Зараз продукція компанії продається не тільки в Україні, але також йде на експорт, і різними престижними нагородами «Ергопак» теж може похвалитися.

Обидва підприємства мають штаб-квартири в Київській області.

В описі товарів від «Ергопак» є графа «Унікальна властивість». Описуючи губки, маркетологи компанії називають антибактеріальність, аромат, зручне захоплення і... хвилясту поверхню.

Губка з хвилястою поверхнею. Фото: Людмила Крилова / Ракурс

Ось через цю поверхню і почався конфлікт. ТОВ «Ергопак» влітку 2015 року звернулося до Антимонопольного комітету України зі скаргою. Суть її зводилася до того, що міжнародна компанія «Айвібрідж Венчерз Лімітед», що базується на Кіпрі, у 2013 році зареєструвала об'ємний товарний знак і надала виключні права використання хвилястого знака ТОВ «Ергопак». Тому «фірмові» хвилясті губки може виробляти тільки ця фірма. ТОВ вимагало «негайно припинити виробництво і пропозицію до продажу фальсифікованих товарів — губок з хвилястою поверхнею», тобто губок виробництва «Інтерфом».

Адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення АМКУ вивчила справу і дійшла висновку: згідно зі ст. 16 закону «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», «використанням знака визнається його нанесення на товар». Тобто якби «Інтерфом» ставив хвилястий знак на етикетку чи упаковку для своїх губок, це було б порушенням.

Простіше кажучи, картинка з хвилястою губкою на упаковці і реальний шматок поролону з хвилястою поверхнею — різні речі. А раз так, то вимога ТОВ «Ергопак» заборонити іншим виробникам вирізати хвилястий рельєф на своїх губках якраз і є спробою знищити конкурентів, а значить, порушує законодавство про недобросовісну конкуренцію. Тому вимоги потрібно відкликати.

Розмірковуючи з погляду обивателя, я теж вважаю, що фірма з Боярки дещо перегнула палицю, наїхавши на фірму з Обухова. За такою логікою, можна було б причепитися, наприклад, до того, що на зареєстрованому товарному знаку зображено рожеву хвилясту губку, а значить — решта фірм не мають права випускати не лише хвилясті, а й рожеві губки. 


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter