Подання Верховного суду щодо конституційності закону про люстрацію досі розглядають у секретаріаті КСУ
https://racurs.ua/ua/n39842-podannya-verhovnogo-sudu-schodo-konstytuciynosti-zakonu-pro-lustraciu-dosi-rozglyadaut.htmlРакурсПро це повідомляється на сайті КСУ в розділі конституційних подань, які перебувають на розгляді в суду.
ВСУ просить КСУ дати тлумачення щодо відповідності Конституції України положень п. 6 ч. 1, пп. 2, 13 ч. 2, ч. 3 ст. 3 Закону України «Про очищення влади».
Нижче наводимо витяги з закону «Про очищення влади», про які йдеться в поданні ВСУ.
п. 6 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про очищення влади»
Заборона, передбачена частиною третьою статті 1 цього закону (протягом десяти років з дня набрання чинності цим законом. — Ред.), застосовується до осіб, які обіймали сукупно не менше одного року посаду (посади) у період з 25 лютого 2010 року по 22 лютого 2014 року:
6) члена Вищої ради юстиції (крім голови ВСУ), члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, голови Державної судової адміністрації України, його першого заступника, заступника.
пп. 2, 13 ч. 2 ст. 3 Закону України «Про очищення влади»
2. Заборона, передбачена частиною третьою статті 1 цього Закону (протягом десяти років з дня набрання чинності цим законом. — Ред.), застосовується до осіб, які обіймали посаду (посади) у період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року та не були звільнені в цей період з відповідної посади (посад) за власним бажанням:
2) члена Вищої ради юстиції (крім Голови Верховного Суду України), члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, голови Державної судової адміністрації України, його першого заступника, заступника;
13) судді, який постановив ухвалу про дозвіл на затримання з метою приводу, про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, ухвалив рішення про притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Закону України «Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань» від 29 січня 2014 року.
ч. 3 ст. 3 Закону України «Про очищення влади»
3. Заборона, передбачена частиною четвертою статті 1 цього Закону (протягом п’яти років з дня набрання чинності відповідним рішенням суду. — Ред.), застосовується до суддів, які постановлювали ухвали про дозвіл на затримання з метою приводу, про застосування запобіжних заходів у вигляді тримання під вартою, ухвалювали обвинувальні вироки, залишали їх без змін щодо осіб, до яких застосовано повну індивідуальну амністію Законом України «Про внесення змін до Закону України „Про застосування амністії в Україні“ щодо повної реабілітації політичних в’язнів» від 27 лютого 2014 року № 792-VІІ, співробітників органів внутрішніх справ, прокуратури та інших правоохоронних органів, які своїми рішеннями, діями чи бездіяльністю здійснювали заходи (та/або сприяли їх здійсненню), спрямовані на кримінальне переслідування та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, до яких застосовано повну індивідуальну амністію Законом України «Про внесення змін до Закону України „Про застосування амністії в Україні“ щодо повної реабілітації політичних в’язнів» від 27 лютого 2014 року № 792-VІІ.
Нагадаємо, відповідне подання було вирішено направити до КСУ на пленумі Верховного суду 17 листопада.