Перекочувала з ТБ у соцмережі: Рада Європи заявила про посилення пропаганди Кремля
https://racurs.ua/ua/n96494-perekochuvaly-iz-tv-v-socmereji-yak-posyluietsya-propaganda-kremlya-rada-ievropy.htmlРакурсРосійські телеканали, зокрема, Sputnik та RussiaToday, як і раніше, поширюють телевізійний контент пропагандистського характеру у світі, однак динаміка російської пропаганди зростає саме у соцмережах. Про це йдеться у доповіді Ради Європи «Боротьба з дезінформацією в глобальній медійній мережі», передає «Укрінформ».
Аналітики з’ясували, що підвищення активності російської пропаганди у соціальних мережах пов’язано з тим, що останніми роками користувачі почали проводити у соцмережах удвічі більше часу, ніж, наприклад, у 2008 році.
До того ж, нові технології фундаментально змінили способи передачі інформації та сприяли тому, що соцмережі дають всеохопні та дешеві платформи для поширення інформації з необхідним набором інструментів для керування цим процесом.
Окрім того, при поширенні новин у соцмережах, акцент зміщується з джерела на саму історію, таким чином користувачі менше зважають на те, хто опублікував її і чи варта вона довіри.
Також контент у соцмережах за своєю специфікою є емоційніним, що дозволяє отримувати відгуки від користувачів. Таку особливість можна використовувати для посилення певних повідомлень і, як наслідок, для маніпуляцій та дезінформації.
У звіті наголошено, що зараз тисячі інтернет-джерел використовуються для розповсюдження прокремлівської дезінформації у соцмережах. Разом вони створюють враження нібито незалежних джерел, що підтверджують повідомлення одне одного.
Для того, щоб запобігти поширенню пропаганди, експерти рекомендують редакціям активно співпрацювати у галузі фактчекінгу, окреслити чітку редакційну політику, яка допоможе уникнути маніпуляцій з боку тих, хто намагається через медіа ретранслювати неправдиву інформацію, встановити сильні етичні стандарти та більше розповідати аудиторії про критичне ставлення до інформації, яку вона споживає.
Всього доповідь має 34 рекомендації щодо того як технологічні компанії, ЗМІ, громадянське суспільство і міністерства освіти мають допомогти у визначенні стратегій боротьби з пропагандою.
Як повідомлялося раніше, Європейський Союз збільшив фінансову допомогу Україні для боротьби з російською пропагандою.
Крім того, у Молдові заявляли про те, що планують обмежити мовлення російських телеканалів для боротьби з пропагандою Кремля.