Ракурсhttps://racurs.ua/
Фото: polradio.pl
Справа про Смоленську катастрофу: Туска викликають на допит
https://racurs.ua/ua/n98335-sprava-pro-smolensku-katastrofu-tuska-vyklykaut-na-dopyt.htmlРакурсЕкс-прем’єр Польщі, а нині президент Європейської ради Дональд Туск 23 квітня 2018 року дасть свідчення як свідок у справі Томаша Арабського — екс-керівника канцелярії глави уряду, інформує «Польське радіо».
.
Про визначення судом дати слухання екс-прем’єра Польщі поінформував речник Окружного суду у Варшаві з кримінальних справ Пйотр Боярчик.
«Сьогодні, 12 грудня, Окружний суд у Варшаві на відкритому засіданні вирішив, що 23 квітня 2018 року о 10.00 відбудеться допит в якості свідка екс-прем’єра Дональда Туска», — повідомив Боярчик.
Екс-голову канцелярії прем’єра Арабського судять за невиконання службових обов’язків під час організації візиту Лєха Качиньського до Катині. У судовому процесі, окрім Арабскього, проходять також четверо інших чиновників — двоє з канцелярії прем’єра і двоє з посольства Польщі у Москві.
Приватний обвинувальний акт проти чиновників направили деякі родини жертв Смоленської катастрофи. Підсудні не визнають своєї вини. Їм загрожує до трьох років позбавлення волі.
Нагадаємо, що у жовтні стало відомо, що Міноборони Польщі передало в прокуратуру додаткові матеріали по справі проти екс-прем’єра Дональда Туска у скоєнні злочину проти держави.
Як відомо, літак з президентом Польщі Лехом Качиньським на борту розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом. В авіакатастрофі загинули 96 осіб, включаючи президента Польщі, його дружину і високопоставлених польських політиків.
20 вересня 2016 року в Польщі відновили справу щодо неефективного розслідування Смоленської катастрофи.
У квітні цього року в Польщі розсекретили документи про співпрацю з РФ і свідоме замовчування причин Смоленської катастрофи. В одному з рапортів розвідки Польщі зазначено, що «в разі визнання провини росіян, відбудеться політична катастрофа, яка буде мати міжнародні наслідки».
Також раніше представники слідчої комісії заявили, що знищення лівого крила Ту-154М не було спричинено зіткненням із березою, на чому настоює російська сторона. Комісія зауважує, що руйнування крила літака розпочалося ще до зіткнення із березою, а численні пошкодження лівого крила літака Ту-154М вказують на сліди вибуху.