Новини
Ракурс
Юрій Луценко і Арсен Аваков

Ваша смерть і каліцтва — розплата за їхню жадібність і популізм

Ціна ухвалення того чи іншого популістського рішення «реформаторів» — сотні й тисячі людських життів. Це не метафора, а математичний підрахунок. Подивимося, у що обійшлися українцям злочинна бездіяльність і профнепридатність двох міністрів МВС — Арсена Авакова і Юрія Луценка.


.

Жахлива ДТП в Харкові з безліччю трупів, громадський резонанс підштовхнули владу до дій — запровадження в масштабах країни автоматичної системи відеофіксації порушень ПДР і посилення покарань за ці порушення. Тобто до заходів, необхідність яких було обґрунтовано і викладено експертами щонайменше десять років тому. Але на які влада не наважувалася з очевидно популістських міркувань. Спробу навести лад на дорогах країни, які буквально перетворилися на кладовища для українців, було зроблено нині збіглим міністром Віталієм Захарченком. Але оскільки режим Януковича був «злочинний», ця спроба розбилася вщент об правовий нігілізм населення і політиків, які потурають йому, — з-поміж тих, хто сьогодні заправляє країною.

І ось — Харків...

Одним з перших, хто активно попіарився на свіжій крові, був Арсен Аваков, міністр внутрішніх справ. 19 жовтня глава МВС закликав до кінця року ухвалити законодавчі акти, що дозволяють запровадити повсюдне застосування процедур автоматичної відеофіксації порушень і жорсткі штрафи. А ще — радикально посилити покарання за водіння п'яним.

На своїй сторінці в Facebook Аваков навів статистику, згідно з якою у 2016 році в дорожньо-транспортних пригодах в Україні загинуло 3187 осіб і було травмовано ще 32 079. А за 9 місяців 2017-го на дорогах загинуло 2317 і травмовано 25 082 осіб.

При цьому ще в лютому 2017 року Аваков стверджував, що запровадження автоматичної відеофіксації порушень на дорогах — не найактуальніше питання.

На пряме запитання, чому так довго не запроваджується система автофіксації порушень ПДР, Аваков відповів: «Ви повинні зрозуміти, що це потребує мільярдних інвестицій... На Заході це питання вирішується так: віддається в аутсорсинг, компанія вкладає мільярди, а потім каже «Ok, 20% ми будемо отримувати від штрафів». Я думаю, що це не дуже нам підходить».

Міністр заявив, що «зараз це не найважливіший момент... хоча б тому, що за нашими експериментами з уже встановленими камерами кількість порушень настільки нечувана, що я не впевнений, що український громадянин взагалі розуміє, що на нього чекає».

Український громадянин з доважком «Аваков» — розуміє, а ось просто «український громадянин» — ні...

Тобто ще в лютому, за 8 місяців до жахливої ДТП в Харкові, міністр Аваков, який не бачить собі заміни на посаді глави МВС, цинічно дав зрозуміти, що:

1) займатися запровадженням автовідеофіксації порушень ПДР він найближчим часом не має наміру;

2) камери якщо і буде встановлено, то тільки на трасах — але не в містах (!), де і трапляється більшість ДТП зі смертельними наслідками;

3) питання з камерами — з розряду дуже грошових, і тому без складних, заплутаних схем фінансування проекту особисто міністр розв'язки ситуації не бачить (гральний бізнес, видобуток бурштину, лотерея — з тієї ж опери. — Авт.);

4) виправдання всьому — турбота про народ, який, бачте, тупий, і не розуміє, що на нього чекає, і саме ось ця турбота Авакова про народ не дозволяє йому педалювати запровадження автофіксації порушень ПДР.

При цьому закон, яким запроваджується автоматична фотозйомка і відеофіксація адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, набув чинності ще на початку серпня 2015 року! Але станом на березень 2017-го — тобто за півтора року після ухвалення закону — Кабмін все ще не затвердив порядок функціювання автоматичної системи фотовідеофіксації, а МВС під керівництвом Авакова — низку відомчих нормативно-правових актів.

Ну не спішна це справа — ані для Гройсмана, ані для Авакова!

Закон про відеофіксацію порушень ПДР набув чинності ще на початку серпня 2015 року

Тоді як уже в січні 2016 року підрахунки Національної поліції показали: загальна кількість комплексів автоматичної фотовідеофіксації на дорогах країни має становити понад 900, з них 485 — у містах і 420 — на трасах державного значення.

Камлання Авакова про необхідність сторонніх інвестицій в закупівлю і встановлення камер, а також в запуск загальнодержавної системи автовідеофіксації ПДР — це демагогія. Тому що, за даними тієї ж Нацполіції, в рамках експерименту, який тривав з 4 липня по 31 жовтня 2016 року, шість тестових комплексів фотовідеофіксації зафіксували 1,3 млн фактів порушень тільки швидкісного режиму. Вони були встановлені в Києві, Одесі та на Закарпатті…

Порахуймо: 1,3 млн множимо на 255 грн (мінімальний штраф за перевищення швидкості більш як на 20 км від дозволеної, ст. 122, ч. 1 КУпАП) і отримуємо 331,5 млн грн. Тільки шість камер, тільки за чотири місяці й тільки за мінімальне перевищення швидкості...

Але ж ці комплекси дозволяють фіксувати не лише перевищення швидкості. А й проїзд на заборонний сигнал світлофора, порушення правил зупинки, стоянки, рух по смузі громадського транспорту, виїзд на зустрічну смугу, рух через залізничний переїзд, їзду по тротуарах, пішохідних доріжках і навіть використання ременів безпеки. Це — гігантські суми. Через які — версія автора! — найімовірніше, надприбуткову технічну систему й не було встановлено на дорогах України. Тому що у відомстві Авакова з якихось причин не могли реалізувати схему «державно-приватного партнерства», яка дала б можливість присмоктатися до штрафних мільйонів доярів МВС.

Жодних інших — об'єктивних — причин блокувати запровадження автовідеофіксації ПДР з боку МВС, тобто Авакова, не було. І, можливо, ДТП в Харкові просто використовують для проштовхування вигідної особисто Авакову і Ко схеми. За якої частина фінансових надходжень від штрафів знайде приватних господарів.

За статистикою Авакова, у 2016 році в середньому на місяць гинули 266 осіб, калічилися — 2673, у 2017 році на місяць гинули 257 осіб, калічилися — 2786. При цьому жодних стримувальних зовнішніх чинників для порушників ПДР весь цей час не було — ну не вважати ж такими рідкісні поліцейські патрулі, які не здатні навести лад на дорогах столиці!

За даними Департаменту медичної допомоги МОЗ від травня 2017 року, 39% ДТП з тяжкими наслідками в Україні відбувається через перевищення водіями швидкості. Тобто понад 100 осіб на місяць в Україні гине тільки через перевищення швидкості — те саме перевищення, профілактика якого — запровадження автовідеофіксації та посилення штрафів. А це саме те, що роками саботував Арсен Аваков.

Ці сотні, тисячі трупів на дорогах — пряма провина Авакова і ціна його злочинної бездіяльності. І не треба схиляти «недалекий народ» — він просто копіює поведінкову модель і психологічні стереотипи, які йому демонструє влада. Якщо кортеж генпрокурора Юрія Луценка або президента Петра Порошенка публічно порушує ПДР — це приклад і стимул для копіювання такої поведінки й ставлення до законів України «пересічними українцями».

До речі, прямий винуватець у масовій загибелі людей на дорогах України — Юрій Луценко. Коли він був міністром внутрішніх справ, у 2005 році, то підмахнув популістський відомчий акт, що забороняє співробітникам ДАІ зупиняти й штрафувати водіїв, які перевищили заборонену швидкість менш як на 20 км/год. Нібито це позбавило даїшників корупційних доходів. Але це дало можливість порушникам роз'їжджати вулицями населених пунктів зі швидкістю 80 км/год (60 + 20) — чого немає в жодній цивілізованій країні світу. При цьому загальновідомо, що ризик загибелі учасника ДТП при швидкості 50 км/год — 20%, при 80 км/год — 60%. Злочинна «норма Луценка» діє вже 12 років (!), і тисячі громадян України загинули, а десятки тисяч стали інвалідами тільки через дешевий піар цього цинічного чоловіка. Який, як і Аваков, поки що ніяк не відповів за свою відверто шкідницьку діяльність.

Але ключове слово тут — поки що.


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter