Новини
Ракурс
Ілюстрація: Alexas_Fotos / pixabay.com

Квартирне питання зіпсувало чиновників Мін’юсту

Один наш з вами земляк, дуже відомий киянин, ще минулого століття пророче зауважив: «Люди як люди. Люблять гроші, але ж це завжди було... Людство любить гроші, з чого б ті не були зроблені, чи то зі шкіри, чи то з паперу, чи з бронзи або із золота. Ну, легковажні... ну, що ж... і милосердя іноді стукається в їхні серця... звичайні люди... загалом, нагадують колишніх... квартирне питання лише зіпсувало їх...»


.

Якби він знав, наскільки влучно це написано про чиновників сучасного Міністерства юстиції України! І дійсно: ніби люди як люди. Поки не починаєш вивчати їх «мистецтво ілюзії» з бюджетними коштами в особливо великих розмірах.

Ось вам приклад. Зібралась якось ще в листопаді 2016 року житлово-побутова комісія Мін'юсту поліпшувати житлові умови за бюджетний кошт. Та й вирішили розпочати збір пропозицій від забудовників щодо придбання службового житла для потреб міністерства. Замість того щоб оголосити прозорий публічний конкурс з купівлі нерухомого майна за бюджетні гроші, ця житлово-побутова комісія вирішила… просто розмістити протокол про своє засідання в інтернеті. При чому так, щоб його дуже довго шукали…

 

Тим не менш, у зазначений строк звідкілясь про цей псевдоконкурс дізнались три юридичні особи, що займаються гуртовим продажем нерухомості. Дві фірми запропонували житло в престижних районах міста Києва за ціною понад 50 тис. грн за квадратний метр, третя фірма — не в Києві, а в селі Гатне Києво-Святошинського району Київської області, в житловому комплексі «Озерний гай», за ціною приблизно 25 тис. грн за квадратний метр. Очікувану перемогу на «конкурсі» здобула третя пропозиція.

Здавалося б — усе гаразд, вигідна покупка за найкращою ціною. Тільки от чиновники Міністерства юстиції забули про «дрібницю» — треба ж було перевірити фірму, котрій переказуєте гроші напряму з резервного фонду державного бюджету! Річ навіть не в тім, що всупереч власному рішенню житлово-побутової комісії Мін'юсту до участі в «конкурсі» було допущено пропозицію ТОВ «Компанія з управління активами «Крістал Ессет Менеджмент», яке за жодними ознаками не підпадає під визначення забудовника — бо ця фірма згідно з кодами виду економічної діяльності займається виключно фінансовими послугами, управлінням фондами, трастами, фінансовими ризиками тощо. Якби ця компанія мала бездоганну репутацію! Навпаки, вивчення інформації про трудовий шлях фінансових посередників просто змушує схопитись за голову — там тавра ніде вже ставити!

Куди тільки дивився міністр Павло Петренко та його посіпаки? ТОВ «Компанія з управління активами «Крістал Ессет Менеджмент» нічого не будує і не виробляє, ця фірма займається відмиванням брудних коштів та сприяє ухилянню від сплати податків. Зокрема, ця контора та її посадові особи є фігурантами щонайменше восьми кримінальних справ щодо ухиляння від сплати податків, фіктивного підприємництва, відмивання коштів, шахрайства та заволодіння чужими коштами починаючи з червня 2014 року — тобто задовго до перемоги на «конкурсі» в Міністерстві юстиції України.

Розслідування магії та містики у сфері фінансових послуг у виконанні ТОВ та пов’язаних з ним осіб розпочало ще 18 червня 2014 року Слідче управління фінансових розслідувань Кременчуцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області, яким відкрито кримінальну справу за ч. 1 ст. 212 Кримінального кодексу — ухиляння від сплати податків.

Наступного року Слідчому управлінню фінансових розслідувань ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві «сподобались» фінансові фокуси у виконанні майстрів цього ТОВ, що переказали понад 200 млн грн на фіктивні фірми нібито за придбання інвестиційних сертифікатів. Тож 19 травня 2015 року було відкрито кримінальну справу за попередньою правовою оцінкою — за ч. 2 ст. 205 Кримінального кодексу (фіктивне підприємництво, що заподіяло велику шкоду). 27 липня 2015 року Головним слідчим управління фінансових розслідувань Державної фіскальної служби України було відкрито ще й іншу кримінальну справу за ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу — тільки тепер «в особливо великих», та на додачу бонус — додаткова кваліфікація за ч. 3 ст. 209 Кримінального кодексу (легалізація доходів, одержаних злочинним шляхом в особливо великих розмірах).

Наступного дня трудовий шлях вищезазначеної фірми та її бенефіціарів відзначили в Слідчому управлінні фінансових розслідувань ГУ ДФС у Київській області — 28 липня 2015 року було відкрито кримінальну справу за ч. 2 ст. 205 (фіктивне підприємництво, що заподіяло велику шкоду) та за ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу (ухиляння від сплати податків в особливо великих розмірах).

ЖК «Озерний гай». Фото: ozernyi-gatne.com.ua

Не відстають й колеги з Печерського району та з Київської області. Слідчим управлінням фінансових розслідувань ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві відкрито 13 травня 2017 року кримінальну справу за фактами фіктивного підприємництва, вчиненого повторно, шахрайства та умисного ухиляння від сплати податків у значних та особливо великих розмірах в діяльності вищезгаданого переможця «конкурсу» Мін'юсту за ознаками ч. 2 ст. 205 (фіктивне підприємництво), ч. 4 ст. 190 (шахрайство), ч. 3 ст. 212 (ухиляння від сплати податків) Кримінального кодексу. За всіма статтями — кваліфікація «в особливо великих розмірах».

Під час досудового розслідування встановлено, що службові особи ТОВ «Компанія з управління активами «Крістал Ессет Менеджмент», відображаючи у документах бухгалтерського та податкового обліку підприємства здійснення псевдогосподарських операцій з купівлі-продажу цінних паперів, та з метою переведення безготівкових коштів в не обліковану готівку перераховували грошові кошти на розрахункові рахунки підприємств, що мають ознаки фіктивності, тощо. Ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 3 січня 2018 року на вилучену в ході обшуку фінансово-господарську документацію ТОВ «Компанія з управління активами «Крістал Ессет Менеджмент» накладено арешт.

Слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Київській області ведеться досудове розслідування двох кримінальних справ, відкритих відповідно 6 червня 2017 року та 20 липня 2017 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених усіма частинами ст. 205, ст. 212 Кримінального кодексу, в діях цілого ланцюга фінансових посередників, в тому числі ТОВ «Компанія з управління активами «Крістал Ессет Менеджмент».

Талант посадових осіб та бенефіціарів ТОВ «Компанія з управління активами «Крістал Ессет Менеджмент» був гідно оцінений слідчими суддями Печерського районного суду м. Києва, які за клопотаннями слідчих Департаменту з розслідування особливо важливих справ у сфері економіки Генеральної прокуратури України та Головного управління контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України надали два десятки дозволів на проведення обшуків та виїмок документів цієї фірми в межах розслідування кримінальної справи, відкритої 20 квітня 2017 року за ознаками ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу — заволодіння грошовими коштами шляхом зловживання службовим становищем в особливо великих розмірах.

І ось таким талановитим особам, що перебувають під пильним оком цілої низки слідчих органів по всій Україні, наше доблесне Міністерство юстиції переказало 23 грудня 2016 року безпосередньо з резервного фонду бюджету кругленьку суму — понад 75 млн грн!

Але наша Юстиція під орудою міністра Павла Петренка заплющила очі та ніс на «бездоганну» репутацію продавця нерухомого майна не просто так. Знадобилось усього 15 хвилин часу для аналізу повідомлення про продаж квартир у тому самому житловому комплексі «Озерний гай», щоби з’ясувати, що вартість квадратного метра житла на вільному ринку там коштує від 15 до 20 тис. грн щонайбільше, а не 25 тис. грн, як заплатив Мін'юст. Тобто навіть роздрібні ціни реально на 20–30% нижчі за ту вартість, за якою Мін'юст придбав службове житло в ЖК «Озерний гай». Припускаю, що при гуртовому продажі передбачалась додаткова знижка…

Таким чином, за найскромнішими підрахунками, чиновники Міністерства юстиції України під час придбання службового житла в ЖК «Озерний гай» завдали шкоду державному бюджету щонайменше на 15–20 млн грн — тобто в особливо великих розмірах.

Все просто, як шмат господарського мила! Це вам не дріб’язок по кишенях тирити…

Зазначені дії міністра Петренка та його посіпак мають попередню правову кваліфікацію за ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу — заволодіння грошовими коштами шляхом зловживання службовим становищем в особливо великих розмірах.

Перевірені джерела, що харчуються у ресторані «Солом'янська броварня», стверджують, що за цим фактом в НАБУ ще 15 березня 2018 року було відкрито кримінальне провадження №52018000000000264 за ч. 5 ст. 191 КК України. Натомість не маю жодного сумніву в тому, що шановні читачі вперше чують про це кримінальне розслідування.

Парадокс: Артем Ситник без перерви базікає по усіх телеканалах та інтернет-сайтах щодо нечуваних успіхів НАБУ в боротьбі з корупцією, тоді як про слідство у справі, що безпосередньо виводить на вищих посадових осіб Мін'юсту, не чув ніхто.

Я розумію, що ворон ворону око не виклює, та не маю найменших підстав підозрювати Артема Ситника у бажанні боротися з корупцією в Мін'юсті. Бо занадто впевнено почуває себе пан міністр юстиції. 


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter