Новини
Ракурс
Обслуговування російською. Фото: BBC

Мовний омбудсмен розповів, скільки українців поскаржилися на обслуговування російською

24 січ 2021, 08:45

Мовне питання в Україні викликає багато суперечок після того, як 16 січня набрала чинності нова норма мовного закону, що зобов’язує обслуговувати клієнтів українською.


.

Секретаріат уповноваженого із захисту державної мови вже отримав 195 скарг на обслуговування не державною мовою. Про це повідомив сам мовний омбудсмен із захисту державної мови Тарас Кремінь на своїй сторінці у Facebook.

За його словами, найбільше на недотримання норми скаржаться мешканці Києва та області — від них було отримано 74 скарги. Найменше таких звернень надійшло із південних та східних областей. Львів’яни надіслали 17 скарг, одесити та харків’яни — по 12.

Більшість звернень стосуються відсутності української версії сайтів інтернет-видань та інтернет-магазинів — 117. Водночас про порушення прав у сфері обслуговування повідомили 34 громадянина. На рекламу недержавною мовою поскаржилися 25 осіб, порушення мовного законодавства в галузі освіти — чотири, використання посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування недержавної мови під час виконання своїх обов’язків — три.

Таку невелику кількість звернень в омбудсмена пояснили проведенням ефективної інформаційної кампанії на підтримку української мови.

Нагадаємо, раніше ми повідомляли, що українська мова стала обов’язковою для вжитку при спілкуванні з клієнтами у сфері обслуговування. Від 16 січня підприємства, установи та організації усіх форм власності, підприємці й інші суб'єкти господарювання мають здійснювати нею обслуговування та надавати інформацію про товари і послуги, зокрема через інтернет-магазини та інтернет-каталоги.

Обслуговування клієнта здійснюється не державною мовою, якщо на цьому наполягає клієнт і знайдено прийнятну для обох сторін мову комунікації.

Джерело: Ракурс


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter






Загрузка...