Новини
Ракурс

Черговий неотриманий кредит і бездарність українських чиновників

Чинною владою України створено залежність від зовнішнього кредитування. Президент нашої країни Петро Порошенко, відповідаючи 24 листопада на запитання ЗМІ після зустрічі з президентом Європейської Ради Дональдом Туском у Брюсселі, стверджував, що переговори про отримання Україною третього траншу макрофінансової допомоги тривають.


.

«Я зі свого боку робитиму все від мене залежне, щоб Україна отримала макрофінансову допомогу і ми розробили пріоритети співпраці», — заявив президент і додав, що деякі критерії співпраці не виконані українською стороною досі: «Україна має виконувати свої домашні завдання, а ЄС має виконувати свої зобов’язання».

Про невиконання Україною своїх зобов'язань днем раніше казав в інтерв'ю «Європейській правді» і глава представництва ЄС у нашій країні Хюг Мінгареллі. «Лишилися ще чотири вимоги, які Україна не виконала. По-перше, досі не знято заборону на експорт лісу-кругляка. Друге — запуск автоматичної перевірки е-декларацій, третє – закон про кредитний реєстр НБУ і четверте — перевірка інформації про бенефіціарних власників компаній», — пояснив він і додав, що термін виконання «спливає у найближчі кілька днів, він не може бути продовжений, і якщо за кілька днів Європейська комісія констатує, що ці вимоги не виконані — гроші будуть втрачені для України».

Йдеться про 600 млн євро недорогих грошей, які наша країна, скоріш за все, не отримає. Мораторій на експорт необробленої деревини було підписано Петром Порошенком у липні 2015 року. Держава заборонила вивіз будь-якої деревини, крім сосни, а з січня 2017-го заборонено експортувати і її. Мораторій вводився на десять років і планувався як стимул для збільшення обсягів перероблення деревини, а також як захід протидії незаконній вирубці. За даними Держстату, у 2016 році заготовили 19,6 млн кубометрів ліквідної деревини, ще приблизно 25% видобувається нелегально.

«Відповідно до наявних у мене даних, щороку тіньовий обіг деревини коливається в межах 3–4 млн кубометрів», — каже перший заступник міністра економіки Максим Нефьодов. Україна фактично перейшла від експорту кругляка до сировинного експорту обрізної дошки, крім того, стимулювалася корупційна лазівка, коли необроблена деревина експортується як дошка. Приблизно про це постійно кажуть представники Євросоюзу.

Ще одна важлива претензія до України, що стосується тільки чиновників, — це провалений запуск автоматичної перевірки електронних декларацій. Відповідає за провал Національне агентство з питань запобігання корупції.

Третя претензія — неможливість усіма силами проштовхнути в Раді законопроект №7114 про Кредитний реєстр НБУ, що дозволяє регулятору банківського ринку накопичувати в себе консолідовану інформацію про всіх позичальників банків і одночасно бачити кредитний портфель кожного банку окремо практично в реальному режимі часу. Проти законопроекту виступають кредитні бюро, які після його ухвалення втратять роботу, і банки, які побоюються переоцінки своїх портфелів у гірший бік. Знову гроші протидіють встановленню звичайних європейських правил.

У травні нинішнього року Кабмін ухвалив зміни до постанови №593, які відкривають дані про кінцевих бенефіціарних власників. Згідно з документом, інформація про контролерів юридичних осіб має безкоштовно передаватися до Глобального реєстру. За невиконання рішення щодо зведення у публічний реєстр інформації несуть відповідальність Міністерство юстиції України та Державне агентство з питань електронного урядування.

Доступ до недорогих європейських грошей перекриває елементарна нездатність чиновників виконувати свої прямі обов'язки, а також неузгодженість гілок влади та звичне вітчизняне небажання будь-яких змін.


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter