Новости
Ракурс

Телевидение сквозь щелочку

17 жовтня 60 гравців ринку платного телебачення зібралися на круглий стіл, щоб обговорити спільні проблеми та знайти шляхи їх вирішення. Організатором заходу виступила Телекомунікаційна палата України, а до участі було залучено державного регулятора — Нацраду з питань телебачення та радіомовлення. Зробленими висновками учасники поділилися з громадськістю наступного дня.


.

За оцінками експертів, в Україні 17 млн телеглядачів. З них послугами платного телебачення користуються 6-7 млн. Левова частка цього «пирога» припадає на традиційне кабельне телебачення. Трохи меншу частку займають супутникові платформи, і незначний сегмент припадає на телебачення з використанням нових інтернет-технологій (OTT, IPTV).

Якщо говорити про тенденції, то в сфері кабельного телебачення можна відмітити стабілізацію абонентської бази, запровадження "цифри«і певне наближення технологій кабельників до технологій інтернет-провайдерів, фактично обидва є тепер операторами доступу. Протягом останнього року спостерігається ріст абонентської бази супутникових платформ: людей, які надали перевагу «тарілкам», стало на 20% більше. А постачальники інтернет-телебачення наразі не можуть похвалитися значними досягненнями на ринку, їхня невеличка частка (2-3%) поки не збільшується. Але є всі підстави вважати, що скоро вони почнуть наступати на п’яти іншим гравцям ринку.

Головною проблемою оператори ринку вважають низький рівень прибутковості галузі. В Україні прибуток на одного абонента платного телебачення — найнижчий в Європі.

Друга «вада» — зарегульованість цієї індустрії, багато проблем викликає ліцензування, переліцензування операторів.

А найболючіша проблема — це клонування карток доступу, невірна звітність та інші махінації, до яких вдаються нечесні оператори платного доступу у конкурентній боротьбі.

Учасники круглого столу мають намір здолати ці негативні явища за допомогою регулятора галузі та правоохоронних органів.

Оксана Ферчук, генеральний директор компанії «Viasat Україна», що надає послуги супутникового телебачення, розповіла до яких дій вдаються недобросовісні оператори: «Нас хвилює перспектива розвитку платного телебачення, ми бачимо великий потенціал. У Європі за прибутковістю платне телебачення обігнало звичайні ефірні телеканали, які чималі кошти заробляє на рекламі. Ми поки що і не мріємо про таке, але є позитивний приклад Європи, тож є на що рівнятися і до чого прагнути».

Оксана Ферчук сказала, що найбільше гальмо для цього — це безліцензійна діяльність деяких провайдерів програмних послуг, як кабельників, так і тих, що використовують нові методи доступу до контенту. Якщо ліцензувати — то всіх. Правила гри на ринку повинні бути рівними для всіх гравців.

Ще одна проблема — піратський спосіб доступу до контенту, так званий кардшарінг, коли абонент кардшарінгового оператора отримує можливість через мережу інтернет розкрити систему кодування легального оператора і практично задарма отримати усі наявні програми. За цю послугу пірати-інсталятори беруть незначні гроші, і звісно, ані постачальник контенту, ані його дистриб’ютор, ані його правовласник — ніяких відрахувань не отримують.

Присутність на українському ринку піратів відлякує правовласників телепродуктів, які побоюються надавати свій унікальний якісний контент українським провайдерам. Що, в свою чергу, призводить до того, що ми дивимося не найкращі зразки телевізійного мистецтва.

«Ще одна болюча проблема — неповна звітність по кількості абонентів. Як це працює. Провайдер повинен відраховувати певну кількість грошей правовласнику контенту, за основу підрахунку береться кількість абонентів. І оператор звітує, що в нього, наприклад, тисяча абонентів, а не, скажімо, 100 тис. Тобто,істотно занижуючи цифри у звітності, провайдер „заищаджує“ на відрахуваннях, що дає йому змогу занижувати ціну послуги. Це може і добре для клієнтів, але це вбиває ринок. Бо абоненти думають, що така занижена ціна і є справедливою ціною», — сказала Оксана Ферчук.

«За нашими підрахунками, близько 300 тисяч домогосподарств мають нелегальний доступ до платного контенту, тобто крадуть його. Є технології, які нам допоможуть виявити „крадіїв“. Ми будемо протидіяти цьому, у тому числі і з допомогою правоохоронних органів», — додала Любов Ярошевська, директор супутникової платформи «НТВ-ПЛЮС».


Заметили ошибку?
Выделите и нажмите Ctrl / Cmd + Enter