Ракурсhttps://racurs.ua/
Утилизационный сбор делает импортные грузовики недоступными для украинского перевозчика
https://racurs.ua/76-utilizacionnyy-sbor-delaet-importnye-gruzoviki-nedostupnymi-dlya-ukrainskogo-perevozchika.htmlРакурсПро це йдеться у листі, який асоціація направила до Верховної Ради України.
.
Верховна Рада України ще тиждень тому проголосувала за прийняття у першому читанні законопроекту №11260 від 27.09.2012 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів», який подали народні депутати Ярослав Сухий та Валерій Крайній.
Проектом закону передбачається сплата екологічного податку за утилізацію транспортних засобів як вітчизняними виробниками автомобілів, так і особами, які здійснюють ввезення на митну територію України транспортних засобів.
Зокрема, законопроектом пропонується встановити базові ставки податку для вантажних автомобілів у розмірі 38 тис. грн та коригуючі коефіцієнти для транспортних засобів повною масою понад 20 тонн, але не більше 50 тонн, -- 2,9 (для нових автомобілів) та 11,8 (для тих, що використовувалися).
Оператори автомобільного ринку вважають ці ставки економічно необґрунтованими. І наводять розрахунки. При середній вартості нового сідельного тягача 750 тис. грн українському перевізнику доведеться сплатити понад 110 тис. грн екологічного податку за утилізацію під час його ввезення на митну територію України. Це збільшить вартість транспортного засобу на 15 %.
А при ввезенні аналогічного, але уживаного транспортного засобу необхідно буде сплатити понад 440 тис. грн. екологічного податку, що перевищуватиме вартість самого автомобіля!
Коли журналісти спробували розпитати про економічну доцільність нового утилізаційного збору міністра економіки (і власника автокорпорації «Богдан») Петра Порошенка, він намагався уникнути відповіді, заявивши, що це питання не до нього, а до міністра екології Едуарда Ставицького, який насправді і є ініціатором законопроекту. Сам же Порошенко, за його словами, негативно ставиться до законодавчих ініціатив, що обтяжують долю підприємств, яким і без того непереливки у нинішній кризовій ситуації.
Друге читання законопроекту планується провести у скороченому режимі 4 грудня. Тобто в день, коли депутати вітатимуть один одного з переобранням та фотографуватимуться на пам’ять. Принаймні саме такий порядок денний був озвучений. Тож хто там буде замислюватися над долею українського перевізника…