Новини
Ракурс

Елітарний глава «Укрзалізниці» і його дивні ноу-хау

Виконувач обов'язків голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов за своєю освітою не залізничник, а юрист. Два місяці перебування на цій посаді постійно підкреслюють його юридичну підготовку.


.

Наприкінці вересня стали відомі цифри його посадового окладу відповідно до контракту, який юрист Кравцов, безсумнівно, не тільки читав, а й мав стосунок до його складання. Адже на цю посаду він повернувся з Міністерства інфраструктури, де був першим заступником у міністра Володимира Омеляна і курував залізницю. Так ось, оклад Євген Кравцов встановив собі в розмірі 500 тис. грн на місяць, а обумовлені в контракті надбавки дозволяють збільшити його до 3 млн грн на місяць.

Це нормально: ми йдемо в Європу, і принаймні зарплати чиновників у нас мають бути європейськими. Керівник такої великої структури цілком може отримувати 100 тис. євро щомісяця, адже для країни він заробляє не один мільйон. «Система преміювання використовується Кабміном не тільки для «Укрзалізниці», вона діє на всіх державних підприємствах, починаючи з «Нафтогазу» і закінчуючи маленькими фабриками. Вона складається з окладу, квартальної премії та річної премії. Якщо говорити про систему мотивації керівників державних підприємств, то вона ідентична тій, яка працює в бізнес-середовищі», — заявив в. о. керівника ПАТ «Укрзалізниця» під час повернення на цю посаду.

Другим справедливим кроком стали озвучені Кравцовим плани щодо розділення пасажирських перевезень далекого прямування на три сегменти. «Укрзалізниця» хоче пропонувати пасажирам поїзда за категоріями комфорт, стандарт і економ. За словами Кравцова, поїзди комфорт формуватимуться виключно з використанням новітнього рухомого складу, але на них буде діяти високий і економічно обґрунтований тариф. До послуг пасажирів будуть також поїзди стандарт — середньої цінової категорії та економ — соціальні, витрати на які перевізнику мають відшкодовуватися з держбюджету.

«Інтерсіті+» і сьогодні відрізняються ціною та якістю від інших поїздів, але ноу-хау залізничного керівника полягає в поділі наявного парку вагонів на класи. Ідею цю слід розвинути й зробити три окремі «Укрзалізниці» — комфорт, стандарт і економ. Встановити для них різні тарифи — для вантажних і пасажирських перевезень. Для керівництва перших двох знайти людей буде легко. Найскладніший напрям — економ. З тим же самим посадовим окладом нехай його очолить Кравцов, який завжди виступає за взаємодію з приватними перевізниками, планує знищення державної монополії і створення конкуренції на залізниці. Зі своєї зарплати він цілком може покривати частину витрат на перевезення і чекати на відшкодування з держбюджету на решту.

Офіційно Кравцов опікується залізничними питаннями з початку 2015 року, коли став радником генерального директора «Укрзалізниці». Трохи пізніше він очолив Департамент реформування і корпоративного розвитку. У травні 2015 року Кравцова призначили директором з реформування, правової та майнової політики цієї структури. 30 березня 2016 року Кабмін зняв з посади глави «Укрзалізниці» Олександра Завгороднього і призначив виконуючим обов'язки Кравцова. Там він пропрацював до 25 травня 2016-го, поки не став заступником міністра інфраструктури. Кравцов виступив одним з авторів нового статуту ПАТ «Укрзалізниця» і останньої редакції закону «Про залізничний транспорт».

Кажуть, в одну й ту саму воду двічі увійти не можна. Але автори цього вислову зовсім не знали можливостей українських юристів, які легко спростовують застарілі догми.


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter