Новини
Ракурс
Малюнок: Віктор Чумачов / Коммерсантъ

Олігархи проти «Укрзалізниці» — 1:0

20 листопада нинішній керівник «Укрзалізниці» Євген Кравцов зробив ще одну дивну заяву про недоотримання 6 млрд грн прибутку очолюваною ним структурою. Суть питання в тому, що з листопада цього року тарифи на залізничні вантажні перевезення зросли на 15%. Пан Кравцов порахував, що якби таке підвищення відбулося в лютому 2017 року, то держава додатково заробила б ці мільярди.


.

«На 15% треба було підняти з лютого. Ми б за цей час отримали 6 млрд грн. Не підняли, бо не могли знайти компроміс. 6 млрд грн — це 6 тис. вантажних вагонів. Звичайно, 15% недостатньо, але, знаючи ситуацію зсередини, повірте, це дуже велика, кривава і складна перемога», — пояснив Кравцов в інтерв'ю «Економічній правді».

Держава часто є природним монополістом на залізниці. Ця монополія дісталася нам від радянської імперії, в якій держава володіла всім. «Укрзалізниця» може диктувати будь-які ціни охочим скористатися її послугами.

За вантажні перевезення державі платять кілька олігархічних угруповань, які всіляко перешкоджають росту власних витрат. Востаннє вантажні тарифи змінювалися навесні 2016 року. 13 вересня нинішнього року уряд на своєму засіданні затвердив фінансовий план «Укрзалізниці», в якому закладено підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення на 22,5% з 1 жовтня 2017 року. Але в жовтні нічого не сталося. Олігархічне лобі, використовуючи свій вплив на чиновників і законодавців, зуміло не лише на місяць відтермінувати ухвалене рішення, а й змінити у вигідний для себе бік ціну питання.

Коли у вересні Кабмін ухвалював рішення про зростання тарифів, Кравцов уже місяць очолював залізницю. Йому треба було просто відстояти рішення вищого керівництва і виконати його, але у нього це не вийшло. Рішення відразу ж почали оскаржувати всі заангажовані державні та бізнесові структури. Американська торгова палата 21 вересня звернулася до Кабміну з проханням утриматися від підвищення тарифів нинішнього року. А глава Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна запропонувала переглянути розмір цього підвищення. Таким чином, документ про 22,5-відсоткове зростання тарифів залишився неузгодженим.

Чиновники й бізнесмени навели зрозумілі аргументи. Бізнесмени наполягають, що перед будь-яким підвищенням залізничних тарифів на наступний період необхідно показати результати попереднього підвищення, зокрема, в розрізі ситуації з розподілом вагонів, їхнім обігом, швидкістю доставки та збереженням вантажу. Як ця проблема оцінюється «Укрзалізницею», не ясно. Питання тарифів для монополіста є регулятивним, а Міністерство інфраструктури не запропонувало обґрунтованого рівня підвищення до моменту затвердження фінансового плану «Укрзалізниці».

Обґрунтуванням підвищення тарифів якраз і мав займатися Євген Кравцов, який до приходу на нинішню посаду був заступником міністра інфраструктури. Це обґрунтування можна було оперативно підготувати ще у вересні, а не витрачати на елементарні розрахунки зайвий місяць. Сьогодні високооплачуваний керівник української залізниці каже про якийсь недоотриманий прибуток за часів його попередників і зовсім не помічає власних промахів. Всякий любитель рахувати недоотриманий прибуток згадає пропущений жовтень, відніме від числа 22,5 число 15 і миттєво вирахує мільярди, які щомісяця не заробляє державний монополіст.

Читайте також: Ціни на курятину: як отримати надприбуток у злиденній країні


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter