Наші моряки голодують біля берегів Одеси
https://racurs.ua/ua/2078-nashi-moryaky-goloduut-bilya-beregiv-odesy.htmlРакурсЯк повідомили «Ракурсу» у Фонді допомоги морякам «Ассоль», українські моряки звернулися до них з проханням про допомогу. Головне, про що говорять люди, які потрапили в пастку, а до того мало не потонули, — якщо ніхто не втрутиться в ситуацію, вони ризикують померти з голоду.
Суховантаж «Волзький 33», який раніше ходив під прапором Російської Федерації, а потім змінив його на прапор Коморських островів, вийшов з турецького порту Іскендерун в середині липня. Потім власник судна повідомив їх, що зароблені гроші вони отримають в Одесі. Лист з такою обіцянкою капітан отримав 19 липня. При цьому екіпажу теплохода, як відзначили в прес-службі фонду «Ассоль», дивом вдалося врятуватися на шляху з Туреччини в Херсон. І вже з кінця липня судно перебувало на далекому рейді порту Одеса. А через його технічний стан «Волзький 33» міг і не пережити шторму — сховатися в порту йому дали можливість практично в останній момент.
На сьогодні на борту кинутого напризволяще теплохода перебувають 12 осіб екіпажу: восьмеро з них — громадяни нашої країни, ще четверо — росіяни. У десятьох контракт вже закінчився, ще у двох закінчується у вересні. У старпома він закінчився ще у квітні. Він каже, що ніяк не може помінятися на борту вже два контракти.
«Зараз судно дрейфує біля берегів Одеси, екіпаж практично без питної води та їжі, — пояснює в коментарі «Ракурсу» керівник проектів Фонду допомоги морякам «Ассоль» Андрій Шевченко. — Мало того, що цим людям не виплатили зарплату, теплохід перебуває в жахливому технічному стані, постачання припинено. Люди виснажені морально, це постійний стрес, а умови на борту ставлять під загрозу не лише здоров'я, а й життя моряків».
За словами Андрія Шевченка, моряки, у яких зі зв'язку залишилися тільки особисті телефони, звернулися по допомогу до них в «Ассоль». Але поки правозахисники вивчають всі юридичні тонкощі офіційних документів і намагаються вийти на зв'язок з роботодавцем, на борту банально закінчується їжа. Продукти, що залишилися, повідомляють моряки, можна розтягнути хіба що до 14 вересня, як їм виживати після п'ятниці, люди поки розуміють насилу.
Як стверджує екіпаж, оператор судна та судновласник не виходять на зв'язок вже тиждень. Екіпажу ніхто не платить з квітня цього року: людей «годують» постійними обіцянками і гарантійними листами, якими, як відомо, ситий не будеш. Але і раніше, повідомляють моряки, і судно, і його працівників забезпечували за принципом «щоб відразу не вмерли і не потонули». Невтішними є і результати інспекції технічного стану теплохода, яку проводили наприкінці травня в порту Ростова-на-Дону. За словами Андрія Шевченка, в незадовільному стані аварійний двигун, навігаційне обладнання, водонепроникні двері; порушено вимоги Міжнародного кодексу з управління безпекою.
Марія ХВОЩ