Новини
Ракурс
Як оформити субсидію 2019. Фото: Ракурс

Житлова субсидія — 2019: процедура оформлення

24 кві 2019, 12:23

Отже, ви з'ясували, що можете розраховувати на державну підтримку при оплаті житлово-комунальних послуг, приблизно прорахували, на яку суму субсидії призначать вашій родині. Нагадаємо, що з 1 січня нинішнього року набувають чинності нові правила виплат субсидій, пов'язані з монетизацією пільг. І навіть якщо ваша субсидія на послуги ЖКГ була оформлена раніше, то «по-старому» ви отримували її лише до кінця опалювального сезону, і тепер її потрібно оформляти заново.


.

Яка зараз процедура оформлення субсидії? Де її оформляють? Які документи потрібні для цього?

Документи, необхідні для оформлення субсидії

Оформлюють субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг в Управлінні праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (для орендарів — за місцем проживання). Для цього потрібні такі документи:

— заява на субсидію;

— декларація про доходи (про те, які доходи враховуються при визначенні розміру субсидій, ми писали в одному з попередніх матеріалів);

— договір оренди, якщо ви орендуєте житло;

— якщо ви оформляєте субсидію на тих, хто фактично проживає в будинку, — документи про те, що хтось із членів сім'ї з вами не проживає (про те, як отримати такі документи, читайте тут).

У декларації про доходи необхідно дати детальну інформацію про житло — загальну площу, опалювальну площу приміщення, тип опалення, поверховість будинку. Крім того, в цих документах дається повний список жильців, з датою народження, паспортними даними та ідентифікаційним кодом.

У заяві та декларації обов'язково має стояти відмітка про згоду на обробку персональних даних, вказані адреса, номер рахунку і номер мобільного телефону.

Протягом 10 днів з моменту подання заяв співробітники соціальних служб перевіряють вказану інформацію і дають відповідь за номером телефону або письмово.

Три варіанти подання документів

Варіант перший — самому принести документи в органи соціальної допомоги — хороший тим, що співробітники на місці можуть відразу вказати на допущені помилки при оформленні документів і допоможуть їх виправити.

Однак документи на субсидію можна надіслати рекомендованим листом. Нарешті, є і третій варіант — заповнити документи онлайн. Це можна зробити на порталі Кабінету міністрів України. Заповнивши форми онлайн, ви отримаєте на пошту повідомлення про те, що документи прийняті. Якщо в заповнені документи вкралася помилка, вам про це теж повідомлять на пошту.

Але тут є один нюанс: заповнені онлайн документи необхідно завізувати своїм електронним підписом. Електронний цифровий підпис можна отримати, наприклад, в центрі обслуговування громадян Державної фіскальної служби (простіше кажучи — в податковій). Для отримання підпису потрібні: заява у двох примірниках, копія паспорта та ідентифікаційного коду (зрозуміло, оригінали теж потрібно мати з собою).

Але є ще один нюанс: якщо ви клієнт «ПриватБанку», то електронний підпис можна зробити там, зайшовши на сайт Акредитованого центру сертифікації електронних ключів «ПриватБанку».

Субсидія на послуги ЖКГ надається з місяця її призначення до дати закінчення опалювального сезону, але не більш як на 12 місяців. Неопалюваним вважається сезон з 1 травня до 30 вересня, опалювальним, відповідно, — з 1 жовтня по 30 квітня.

Про те, як у зв'язку з монетизацією пільг буде виплачуватися субсидія на послуги ЖКГ, ми розповімо в наступному матеріалі.


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter