Новини
Ракурс

Як перемогти стрес

5 січ 2018, 10:18

Вчені з Кембриджського університету провели дослідження, яке показало, що застосування технік для підвищення усвідомленості серед студентів допомагає протистояти стресу в період іспитів і поліпшити психічне здоров'я.


.

У дослідженні взяли участь понад 600 студентів університету Кембриджу. В результаті фахівці дійшли висновку, що запровадження восьмитижневих курсів усвідомленості в британських університетах може допомогти запобігти психічним розладам і поліпшити успішність учнів.

Служби психічного здоров'я в університеті стали надзвичайно популярними: число студентів, які звернулися по консультацію, зросло на 50% у період з 2010 по 2015 рік. Згідно з іще одним дослідженням, опублікованим у журналі The Lancet Public Health, поширеність психічних захворювань серед першокурсників є нижчою, ніж серед населення загалом, однак вже на другому курсі вона перевищує рівень загального населення.

«З огляду на зростання потреб у психологічних послугах для учнів, ми розраховуємо, що практика усвідомленості допоможе студентам запобігти появі тих станів, за яких необхідним є професійне втручання», — каже один з авторів звіту, директор служби консультування Кембриджа Жеральдін Дюфо (Géraldine Dufour).

Раніше вже було доведено, що практика усвідомленості — концентрації на теперішньому моменті — допомагає боротися з тривогою і депресією. Однак досі не було переконливих доказів щодо її ефективності у підтримці психічного здоров'я учнів.

Студентів Кембриджського університету розділили на дві групи. Обидві отримали доступ до звичайної підтримки та консультаційних послуг університету, а також до послуг Національної служби охорони здоров'я. Одній з двох груп також було запропоновано курс усвідомленості, який складався з восьми щотижневих групових сеансів, плюс домашня практика, що включає медитацію, усвідомлене ходіння й усвідомлене харчування.

Дослідники з'ясували, що студенти, які практикували усвідомленість, були на третину далі від досягнення того рівня стресу, за якого бажаним є втручання психолога. Навіть у найбільш стресовий період літніх іспитів показники розумового виснаження для цієї групи були нижчими за базовий рівень на початку дослідження. Тоді як рівень стресу студентів, які не практикували усвідомленість, прогресував протягом усього навчального року.

В ході дослідження його організатори також намагалися з'ясувати, чи впливає практика усвідомленості на результати іспитів, однак тут конкретних висновків дійти не вдалося.

«Наскільки нам відомо, на сьогодні це найсерйозніше дослідження щодо оцінки впливу практики усвідомленості на студентів. Воно також підтвердило результати попередніх досліджень, які засвідчили, що практика усвідомленості сприяє поліпшенню психічного здоров'я в періоди стресу», — зазначила психіатр Джульєта Галанте (Julieta Galante) з Кембриджського університету, яка очолила дослідження.

За її словами, студенти, які практикували усвідомленість, мали більш низькі показники стресу та втоми в порівнянні з їх базовими рівнями навіть під час іспиту. Це свідчить про те, що усвідомленість допомагає підвищити опірність стресу.

Професор Пітер Джонс (Peter Jones), також з департаменту психіатрії Кембриджа, додав: «Дослідження довело, що практика усвідомленості може допомогти людям впоратися з накопиченим стресом. І хоча ці переваги мають схожий вплив з деякими іншими превентивними методами, усвідомленість може стати корисним доповненням до роботи з консультаційними службами університетів. Це популярний, доступний метод, який не має поганої репутації».

Джерело: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2017/dec/18/mindfulness-boosts-student-mental-health-during-exams-cambridge-university-study-finds


Помітили помилку?
Виділіть і натисніть Ctrl / Cmd + Enter